Allah Bizi Yaratmadan Önce nerdeydi

Garib

Well-known member
Sual : Allah bizi yaratmadan önce nerdeydi? Allah bizi yarattı ise Allah'ı kim yarattı? Bu sorulara nasıl cevaplar vermeliyiz?

Cevap :
Allahu Teala Hazretlerinin var olmak için bir mekâna ihtiyacı yoktur. Şu anda da her hangi bir mekanda değildir ki, kainatı yaratmadan önce, yani mekan yokken nerede idi diye düşünelim.
Rabbimiz yaratılmışlar gibi bir varlık değildir. Dolayısıyla mahlukların ihtiyacı olan hiç bir şeye O muhtac değildir. Yani var olmak için bir yere de ihtiyacı yoktur.
Bu gibi suallerin cevabında şu hadis-i şerifteki ikazı her zaman dikkate almak lazımdır:
“Allah-u Teâlâ’nın zatını tefekkür etmeyin (düşünmeyin). O’nun nimetlerini ve yarattığı varlıkları düşünün. Çünkü siz Allah’ın zatını düşünmeye güç yetiremezsiniz.”
Yukarıdaki aynı sebebden ötürü onun bir yaratıcıya ihtiyacı yoktur. Çünkü yaratıcıya muhtac olmak yaratıkların sıfatıdır, yaratıcının sıfatı olamaz. O zamanlar üstü olarak ezelidir.
Hem farz-ı muhal onun da bir yaratıcısı olsa idi, o zaman evvelki yaratıcının da yaratıcısının olması gerekir. Onun da gerekir, diğerinin de gerekir...Bu şekilde geçmiş sonsuza kadar uzanan yaratıcılar olması mümkün mü? Elbette hiç mümkün değil. Muhakkak bir sonu vardır ve bir ilk yaratıcı olmalıdır. İşte o da Allah'tır
 

akna

Well-known member
Allah’ın zamandan münezzeh olması ne demektir?

Allah’ın hem zâtı ezelî, hem de sıfatları... Bizim ise zâtımız ve sıfatlarımız sonradan yaratılmış... Elbette biz onun ne zâtını, ne de sıfatlarını lâyıkıyla bilemeyiz, ezelî ve zamandan münezzeh oluşunu hakkıyla kavrayamayız... Nasıl kavrayabiliriz ki, henüz zamanın ne olduğunu bile anlamış değiliz!..

Zaman nedir? Nasıl bir şeydir? Aynı anda o nehir içinde her şey akıyor, ama niçin her birine farklı tesirleri oluyor?.. Çocukları gençliğe tırmandırırken, olgunları ihtiyarlığa, ihtiyarları da ölüme sürüklüyor. Bu nehir aşağı doğru mu akıyor, yukarı doğru mu?

Şair, haklı olarak soruyor:

Nedir zaman nedir?
Bir su mu, bir kuş mu?
Nedir zaman, nedir?
İniş mi yokuş mu?

Biz zamanla kayıtlıyız. Dünümüz var, yarınımız var. Bunlar, ömür denilen hayat süresinin safhaları... Lâkin, bu safhalar hep nispî, yâni birbirine göre bu isimleri alıyorlar... Bu günümüz, yirmi-otuz saat kadar önce, “yarın” diye yâd ediliyordu. Sabaha çıktığımızda ondan söz ederken, “dün” diyeceğiz. Geçmiş ve gelecek zaman da dün ve yarından farklı değil.

Her gün, her saat, hatta her an ayrı bir âlem... Belli bir anda kâinatta cereyan eden bütün hâdiseler, bir an öncesine ve bir an sonrasına göre farklı tablolar meydana getiriyorlar. Öyleyse, her an bu âlemde ayrı bir levha sergileniyor...

İşte zaman, sıra sıra dizilen bu tablolarda okunuyor, yahut, bu tablolar zamanın içinde dokunuyor. Zaman hakkında çok şeyler söylenmiş. Mâhiyeti ne olursa olsun, gerçek şu ki, varlıkların hareketleriyle, seyirleriyle, konup göçmeleriyle ilgili bir kavram olan zaman, bütün âlemlerin Rabbi ve Hâlıkı için söz konusu olamaz. O, yaratılmış ve yaratılacak bütün eşyayı, ezelî ilmiyle bilir.

Âyet-i Kerime’de ne güzel buyurulur: “Yaratan bilmez olur mu? O lâtiftir, her şeyden haberdardır.” ( Mülk Sûresi, 14 )

Bir kitaba bakan insan düşünmeli ki, bu kitaptaki her kelime, her satır, her harf yazılmış. O halde bunları yazan zât, yazı cinsinden olmayan, kelimeye, harfe benzemekten münezzeh birisi olmalı!..

Şu dünyamız, şu bütün insanlar, hayvanlar, bitkiler zaman nehrinde durmadan akıyorlar... Ölüme, kıyamete doğru yol alıyorlar. Bu nehri akıtan zât, elbette zamandan münezzehtir. Yâni, onunla bağlı ve kayıtlı değildir. Ve bu nehirde akanların hiçbiri, zamandan münezzeh olmayı lâyıkıyla bilemez.


sorularlarisale.com
 

Fecir

Member
“Allah-u Teâlâ’nın zatını tefekkür etmeyin (düşünmeyin). O’nun nimetlerini ve yarattığı varlıkları düşünün. Çünkü siz Allah’ın zatını düşünmeye güç yetiremezsiniz.”

Külli şeyin kadir..Allah c.c
 

Abidin1

Well-known member
Zaman Atomun bir protonu boyutunda olduğu "varsayılan" bir parçacığın (Belkide parçacık yoktur ? Allah bilir !) big-bang patlaması adı verilen bir patlama dan sonra oluştuğuna göre.. Demek ki zamanın bir başlangıcı var.. Başlangıcı olan her şeyin sonu da vardır.. (Ki evrenin sonlu olduğunu bilim tespit etti.) Ayrıca zaman görecelidir.. Cisimlerin hareketlerine göre değişir.. Cisimler uzayı ve zamanı bükerler.. Cisimler olmazsa (Kainat yok olursa) zaman da olmaz.. Çünkü zaman "fani" nesnenin uğradığı değişimin adıdır.. Yani özetle tabiki Yüce Allah (c.c.) zamandan münezzehtir.. Sonlu olan herhangi bir şey ona nispet edilemez..

Yüce Allah (c.c.) Birdir.. Zatı vardır.. Makamı da vardır.. (Fakat Allah teala her yerdedir. Onun ezeli ilmi, kudreti bütün kainata hakimdir..) Ben Mirac olayına inandığımdan Hz. Resul efendimizin Mirac gecesi ulaşabileceği son sınıra kadar yükseldiğine inanıyorum.. Hatta bir yerden sonra Hz. Cebrail (a.s.) bile gidememiştir..

Sanırım bu tip konuları düşünmek şeytanın vesvesesi.. Sonuçta ben varım nefes alıyorum, görüyorum, tat alıyorum, 90 küsür kiloyum konuşabiliyorum, düşünebiliyorum, hissedebiliyorum.. Yüce Allah beni yaratmış.. Bana akıl vermiş... Dünya isimli insanların zalimleştirdiği bir sınav yerine göndermiş.. Biz bunları neden düşünelim değil mi ? Hem bunlarla mesul değiliz ki ? Kalpten İman ettiysek yarı kurtulduk demektir.. Bunun yanında birde Doğru bir İslami anlayıştaysak % 75 kurtulduk demektir.. Büyük günahlardan sakınıp görevlerimizi yapıyorsak tamamdır.. Bizim görevimiz bu kadar.. Biz aciz insanlar Yüce Allah'ın bize bildirmediği şeyi nereden bilelim ? Bu tip vesveselere karşı İhlas suresini okumak gerekiyormuş..

[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]1 - De ki; O Allah bir tektir. [/FONT] [FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]2 - Allah eksiksiz, sameddir (Bütün varlıklar O'na muhtaç, fakat O, hiç bir şeye muhtaç değildir [/FONT]
[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]3 - Doğurmadı ve doğurulmadı [/FONT]
[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]4 - O 'na bir denk de olmadı.
[/FONT]



[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]saygılar..
[/FONT]
 
Üst