Bayram Yüksel Ağabey den Hatıralar...Üstad'ın Öğretmenlere Bakışı

NuruAhsen

Sonsuz Temâþâ
Üstad Hazretleri: "Ben bu zamanda dindar bir muallime, eski zaman velisi nazarı ile bakıyorum.. Bir muallim çocuğa ne verse ne anlatırsa çocuk onu mıknatıs gibi çeker, menfi ise menfi, müsbet ise müsbet alır. Ben bu zamanda mümkün olsa her muallime on altın verip, "Kardeşim, benim çocuğumu iyi yetiştir." diyeceğim. Üstad Hazretleri, yanına gelen muallimlere, "Bu zamanda terbiye ana babadan alımnış, muallimlere verilmiş. Siz olmasanız ben yanımdakilerden birini sizin yerinize vazife için göndereceğim. Muallimliğin ortası yoktur. Ya minare başındadır veya kuyu dibindedir." dedi.

Üstad Hazretleri, "Dünyanın şaşaalı bir devri gelecek, İnşâallah. Ben görmeyeceğim, ben kabrimde seyredeceğim, Mustafa Sungur da bana ders okuyacak" diyordu.

Birgün, Üstad Hazretleri, "Kardeşim, bu zaman çok acâib olmuş, elini versen kolunu alır, kolunu versen vücûdunu alır. Zarûrî rızkı bulsanız, kifayet ediniz." diyerek Ağabeylere ve bizlere buyurdular ki, "Size, hayat-ı içtimâiyeye girmeye mecbur kalırsanız, ancak çobanlığa izin veriyorum!" dedi.
 

ARİF

Well-known member
YA RAB akıbetimizi hayr eyle salihler zümresine dahil eyle.
offf offf offf .....efendimizin vazettiği hayat tarzı üstadın yaşantısı talebelerine nasihatı ve bizim hayatımız ...offfki ne offf..
 

TaLHa

Nur-u Aynım
Yönetici
son paragrafta ne demek istemiş acep ben anlayamadım. biri bana şerh edebilir mi


Birgün, Üstad Hazretleri, "Kardeşim, bu zaman çok acâib olmuş, elini versen kolunu alır, kolunu versen vücûdunu alır. Zarûrî rızkı bulsanız, kifayet ediniz." diyerek Ağabeylere ve bizlere buyurdular ki, "Size, hayat-ı içtimâiyeye girmeye mecbur kalırsanız, ancak çobanlığa izin veriyorum!" dedi.

Burada Ustad Bediüzzaman dünyaya ne kadar meyledersen dünya sana daha fazlasını istettirir demekde. İnsan mala mülke zaafları vardır bu zaaflarını çalışarak gidermek ister. Düşünün bir fabrikada çalışanı. Alacağı maaş bir evi almaya yetmez o evi alabilmek için mesai yapar belki başka işlerde de çalışır. Ve bölelikle bütün vaktini dünyaya yani arzularını gidermek için çalışır. Halbuki Ustad Bediüzzaman fani dünya için butun zamanınızı vermeyiniz cünkü bu dünya için yaratılmamışsınız demekde. Ve ahiret için çalısınız demekdedir. Çobanlığa izin vermesindeki maksad ise bilirsiniz ki çobanlığın mesaisi yokdur. bu nedenle belli zamanlarda çalışırlar ve işleri ibadetlerini yapmalarına engel olmaz. Halbuki şu zamanda çok sair işlerde çalışanlar ibadetlerinden geri kalabiliyorlar..

 
Üst