Konuya cevap cer

Bir Tek Şeyden Herşey Yapmak ve Her Şeyi Birtek Şey Yapmak

      

  Bir Tek Şeyden Herşey Yapmak ve Her Şeyi Birtek Şey Yapmak Kime Mahsusdur ve Nasıl Olur?

 

 

 

Hesabsız sikkelerinden, hayat üzerinde koyduğu çok sikkelerinden şu  sikkeye bak ki: "Bir şeyden herşey yapar, hem herşeyden birtek şey  yapar." Çünki nutfe suyundan ve hem içilen basit bir sudan, hesabsız âza  ve cihazat-ı hayvaniyeyi yapar. İşte birşeyi herşey yapmak elbette bir  Kadîr-i Mutlak'ın işidir. Hem yenilen hadsiz taamlardan, -o taam ise  hayvanî olsun, nebatî olsun- o müteaddid maddeleri, has bir cisme  kemal-i intizam ile çeviren ve ondan mahsus bir cild nesceden ve ondan  basit cihazları yapan; elbette bir Kadîr-i Küll-i Şey'dir ve Alîm-i  Mutlak'tır. Evet, Hâlık-ı Mevt ve Hayat, şu destgâh-ı dünyada,  hikmetiyle hayatı öyle bir kanun-u emriye-i mu'ciz-nüma ile idare ediyor  ki, o kanunu tatbik ve icra etmek; bütün kâinatı kabza-i tasarrufunda  tutan bir zâta mahsustur.

 

İşte eğer aklın sönmemiş ise, kalbin kör olmamış ise anlarsın ki; bir  şeyi kemal-i sühulet ve intizamla herşey yapan ve herşeyi kemal-i mizan  ve intizamla san'atkârane birtek şey yapan, herşeyin Sâniine has ve  Hâlık-ı Küll-i Şey'e mahsus bir sikkedir. Meselâ görsen: Hârika-pişe bir  zât, bir dirhem pamuktan yüz top çuha ve ipek veya patiska gibi  mütenevvi sair kumaşları o tek dirhem pamuktan nescetmekle beraber;  helva, baklava gibi çok taamları dahi ondan yapıyor. Sonra görsen ki o  zât, demiri ve taşı, balı ve yağı, suyu ve toprağı avucuna alır, bir  güzel altun yapar. Elbette kat'iyyen hükmedeceksin ki o zât, öyle  kendine has bir san'ata mâliktir; bütün anasır-ı arziye, onun emrine  müsahhar ve bütün mevalid-i türabiye, onun hükmüne bakar. Evet hayattaki  tecelli-i kudret ve hikmet, bu misalden bin derece daha acibdir.


Peygamber Efendimiz a.s.v.'ın kabri nerededir? (Sadece şehir adını küçük harfler ile giriniz)
Üst