Kadınların imamlığı

sinang

Member
Bismillahirrahmanirrahim

Kadının imamlığı denilince iki durum söz konusudur:Birisi,kadının erkeklere imamlık yapması,diğeri de kadının kadınlara imam olmasıdır.

Davud,Ebu sevr,taberi gibi alimler,kadının mahremi olduğu erkeğe imamlığının caiz olduğu görüşündeler iseler de,alimlerin çoğunluğuna göre caiz değildir.
Bu alimler İbni Mace'de yer alan 'Kadın erkeklere kesinlikle imamlık yapmasın.Kadın erkeklere ne müezzin olur,ne de imam.'(ikame:7

Kadının kadına imamlık hususunda ise farklı görüşler vardır.
Hanefi mezhebi alimlerine göre caiz olmakla birlikte mekruhtur.Kadınlar kendi araların da cemaatle namaz kılacaklarında,imam olacak kadın aralarında duru önüne geçmez.Önlerine geçmesi de mekruhtur.Kadınların tek başına namaz kılması daha faziletlidir.
Ancak hanifilerden Aliyyü'l-Kari Sünen-. Ebudavud terceme ve şerhi,2:238
Kadının kadına imam olabileceğini söyler.

Şafii ve hanbeli mezheplerine göre kadının kadına imamlık yapması caizdir.Bu alimler Darekutni'de yer alan şu hadisi görüşlerine delil gösterirler:'Resulullah Ümmü Varaka'ya hem ezan okuması,hem de kamet etmesi için özel olarak(yaşlı)bir müezzin tayin etti.Ümmü Varaka kadınlara imamlık yapardı.'(sünen,1:315,hadis no:1490)

Bizim kanaatimize göre ise kadının kadınlara imam olmasında,onların önünde durmasında,hatta eşi,babası,erkek çocukları,yeğenleri gibi mahremi olan erkeklere imam olup namaz kıldırmasın da,herhangi bir mahzur yoktur.Kadının imam olamayacağını ifade eden hadis,sahih değildir.

Kuran ve sünnet ışığında büyük İslam ilmihali(syf:408)
 
Üst