Nasıl namaz kılıyoruz?

La_tahzen

Member
sen hiç namaz kıldınmı?



çocukların yatçaz kalkçaz bayram olucak
hesabı yapar gibi seninde yatıp kıldığın namazı demiyorum
hakkını vererek namaz kıldınmı hiç?


Maun suresini okuyunca kıldığın namazdan utandığın oldumu?
Fe veylül lilmüsallin" derken
Vay o namaz kılanların haline"dediğini hatırladınmı,
kendini toparladınmı bu surede..?


Bir kahvenin artıdan baktığın faldan sonra oturup
kıldığın namazdan bahsetmiyorum,
Büyücülerin şerrinden,şeytanın vesvesesinden,
kıskanncın gözünden ALLAH a sığınarak okuduğun
felak ve nas sureleriyle sen hiç namaz kıldınmı?


Ebu lehep in cehennemle müjdelendiği tebbet suresi ile,
tevbe et diyen nasr ile,
kevser i müjdeleyen namaz kıl kurban kes diyen kevser ile
verdiği nimetlere sükretsinler diyen kureyş suresi ile
sen hiç namaz kıldınmı?


Peygamber daha doğmamıştı.
filler kabeye yürüyordu yıkmak için.Gökten bi kıyamet indi
başlarına
kabenin sahibi vardı ALLAH tı..
sen hiç bunu hayal ederek fil suresini okuyup namaz kıldınmı?


ALLAH ı bütün eksiklerden uzak tutan subhaneke yi
birliğini tastik eden ihlas ı
anlayarak okuyup namaz kıldınmı hiç?


ALLAH u ekber diye çektiğin tekbirlerde
ALLAH ın büyüklüğünü
semih ALLAH u limen hamideh derken
bütün şükürlerin O na olduğunu ve
ALLAH ın da bu şükürleri işittiğini bildinmi hiç.


Miraca yükselen peygamberimizin ALLAH huzuruna çıktığı gibi
sen hiç etteyıyyatü yü okudunmu hiç


Salli ve barik dualarını okurken Peygamber ve ümmeti
için hayır bereket diledinmi?


ve sen rabbena ile,


ALLAH tan


hem bu dünyada ve hemde ahirette herşeyin hayırlısını diledinmi


Ve sen;
hakkını vererek namaz kıldın mı?
 

Zuhr

Talebe
Şeytanın mühim bir desisesi, insana kusurunu itiraf ettirmemektir—tâ ki istiğfar ve istiâze yolunu kapasın. Hem nefs-i insaniyenin enâniyetini tahrik edip, tâ ki nefis kendini avukat gibi müdafaa etsin, adeta taksirattan takdis etsin.


Lem'alar / On Üçüncü Lem'a / On Üçüncü İşaret / Üçüncü Nokta
 

nimet06

Well-known member
ALLAH RAZI OLSUN.Ben de elimden geldiğince doğru kılmaya çalışıyorum.Fakat geçenlerde de tartışılmıştı.Ben başka bir şey düşünmemek için gözümü kapatıyorum.ama bunun yanlış olduğu söylendi.Ben hep KABE de namaz kıldığımı ve en çok ta ALLAH(CC) tarafından izlendiğimi düşünüp o şekilde kılıyorum.Bilmiyorum doğru mu yapıyorum.ALLAH (CC) kabul etsin inşallah.
 

asmi

Active member
Allah razı olsun çok güzel di. Rabbim layıkıyla kılanlardan eylesin hepimizi.aminn..

:013: Öyle çok pazarlık ettim ki seninle ey Rabbim.sen çağırınca,kendime ayırdığım vakitlerden çalındı sandım.Ezan okununca,sevdiklerimle geçirdiğim zamanların azalmasından korktum.Vakit girince,içim "cız"ett.bıraktım işimi,bozdum keyfimi,öylece namaza durdum.Ayak diredim,"az sonra kılsam da olur!"dedim"Az sonra"larım "çok sonra"lara döndü,geç kaldım,geç kalmaktan utandım.
Sonunda ayaklarımı sürüye sürüye vardım huzuruna.Pazarlığımı vaktin daralmışlığını bahane ederek yeniden ileri sürdüm.Kaçıyordu namaz ya;o yüzden çabucak kıldım,selam verdim,hemen kalktım,rahatladım.Oysa rahatlığı SANA borçluyum.Damarlarımın herbir noktasında pıhtılaşmayan kanım kadar borçluyum SANA.Tenimin acımayan herbir noktası kadar borçluyum SANA.Dişlerim ağrıyacak olsa her biri için harcayacağım zamanı SEN verdin bana.Her defasında ısdırap ve korkuyla geçireceğim zamanı SEN verdin bana....
Beni bana verdiğini unutmuşum.Beni bende kılanların hepsinin SEN den geldiğini unutmuşum.Layıkıyla huzuruna varanlardan eyle beni....:006:
 

ARİF

Well-known member
ALLAH RAZI OLSUN.Ben de elimden geldiğince doğru kılmaya çalışıyorum.Fakat geçenlerde de tartışılmıştı.Ben başka bir şey düşünmemek için gözümü kapatıyorum.ama bunun yanlış olduğu söylendi.Ben hep KABE de namaz kıldığımı ve en çok ta ALLAH(CC) tarafından izlendiğimi düşünüp o şekilde kılıyorum.Bilmiyorum doğru mu yapıyorum.ALLAH (CC) kabul etsin inşallah.

namazda gözleri yummak mekruhtur.ancak huşuyu bu şekilde sağlıyor olmak ve namazda huşu ve huzuru ihlal eden şeyleri görmemek için gözleri! yumması mekruh olmaz.
 

ARİF

Well-known member
namaz ALLAH (CC) bir teşekkürdür ama en büyük bir teşekkür teşekkür edilenin büyüklüğü teşekkür edeninde küçüklüğü acizliği kadar önem verilmeli ona göre hareket edilmelidir...RABBİM ACİZLİĞİNİ BİLEN KENDİ BÜYÜKLÜĞÜNÜ DE farkında oplabilen kullarından eylesin...
Rabbim sizdende razı olsun inş.
 

La_tahzen

Member
namazda gözleri yummak mekruhtur.ancak huşuyu bu şekilde sağlıyor olmak ve namazda huşu ve huzuru ihlal eden şeyleri görmemek için gözleri! yumması mekruh olmaz.


Allah razı olsun .Bu benm de sıkça karşılaştığım bir durumdur.Sesleri duymamak ya da kendimi verebilmek adına istem dışı da olsa bir an bakıyorum ki gözlerim kapanmış ,mekruhtur diye açıyordum ,Söylemenizden sunu cıkardım ki zaman zaman yapılması namazın selahiyeti açısından faydalı ise sorun yok
 

müdavim

Üye Sorumlusu
namaz_da.jpg

Namaz hûşu ve hudû ile kılınmalıdır. Hûşu namazın sırrı ve ruhudur. Kur'anı Kerimde; "Allah'ın huzurunda tam hûşu ve hudû ile durun" buyurulmaktadır. (Bakara, 23Bazı alimler hudû zahiri eğilmek, hûşu ise, manevi ve ruhi eğilmektir, derler (Haydar Hatipoğlu, Sünen-i İnn-i Mace Tercemesi ve Şerhi, c 3, s 34 Bazı Alimler ise, hûşu azalarla; hudû ise kalple olur, demişlerdir. Veya hûşu gözle, hudû diğer azalarla olur.
Hazret-i Peygamber -sallallahu aleyhi ve sellem- , "Hûşu ancak, namazda (uzuvlarını) hiç kımıldatmayan ve tevazu içinde olan kimseler için tahakkuk eder." buyurmuştur.
Felah, namazlarını hûşu ile kılanlara mahsustur. Namazlarında hûşu'a riayet etmeyenler felaha eremezler. Hûşuun bulunmaması felahın da yokluğu demektir. Bu konuda Kur'anı Kerim;

"Namazlarını hûşu ile kılan müminler kurtuluşa ermişlerdir." buyrulmaktadır. (Mü'minun,1)
Bu ayet-i kerime nazil olmazdan önce sahabe-i kiram namazda gözlerini gökyüzüne kaldırıyorlar, sağa sola bakınıyorlardı. Ayet-i Kerimenin nazil olmasından sonra artık gözlerini secde mahalline çevirmeye başladılar.
Abdullah Bin Ömer bu ayet-i kerimenin izahında şöyle der: "Sahabe-i Kiram, namaz için ayağa kalktıklarında başka hiçbir şeyle ilgilenmezler, bütün varlıklarıyla kendilerini namaza verirlerdi. Gözlerini secde yerine dikerler ve Allah'ın kendilerine baktığını kabul ederlerdi."
Namazda ayakta iken secde yerine, rükûda iken ayaklara, secdede iken burun ucuna, otururken iki elleri arasına bakmalıdır. Bu söylenilen yerlere bakıp ta gözler etrafa kaymazsa, namazda hûşu hali hasıl olabilir, kalp dünya düşüncelerinden kurtulabilir.
El parmaklarını Rükûda açmak ve secdede bir birine yapıştırmak sünnettir. Bunlara dikkat edilmelidir. Parmakları açık veyahut bitişik bulundurmak, sebepsiz boş şeyler değildir. Bizler için İslamiyet'in sahibine uymak kadar büyük bir nimet yoktur. (Sadık Dânâ, Altınoluk sohbetleri 2, s 121).
*
Hazret Ammar -Radıyallahü anh- 'den rivayet edildiğine göre, Hazret-i Peygamber -sallallahu aleyhi ve sellem- Efendimiz şöyle buyurmuştur:
"Cennette efyah denen bir ırmak vardır. İçinde huriler bulunur. Allah onları zaferandan yaratmıştır. İnci ve yakut taneleriyle oynarlar. Yetmiş bin lisanla Allah'ı tesbih ederler. Sesleri Davud -Aleyhisselamın- sesinden daha güzeldir. Bu huriler şöyle derler:
Bizler, namazı hûşu ve kalp huzuru ile kılanlar içiniz."
Hazret-i Ali -Radıyallahü anh- şöyle buyurur:
"Hûşu olmayan namazda, lüzumsuz şeylerden kaçınılmayan oruçta, tertile riayet edilmeden yapılan kıraatte, günahlardan sakındırmayan amelde, sehavet bulunmayan malda, sıkı bağlılık bulunmayan kardeşlikte, ihlas olmayan duada hayır yoktur."
Müslüman, namazını kalbi ve kalıbı beraber olarak kılmalıdır. Nitekim Hadis-i şerifte: "Kişinin kalbi ve bedeniyle beraber namazda hazır olmadıkça Allah o namaza bakmaz." buyurulur.
Namazda her uzvun tevazu göstermesi ve kalbin de, Allah Teala'dan korku üzere olması lazımdır.
Bir Hadis-i şerifte: "Kişiye namazdan yazılacak ecir, kalp huzurundan başkası değildir."(İhya, I 160)
Diğer bir Hadis-i şerifte: "Kulun kıldığı namazından elde edeceği şey, sadece (namazda oluşunun) şûurunda olduğu anların sevabıdır." buyrulur.
Abdulvahid bin Zeyd:
"Alimler, kulun kıldığı namazdan, onun için sadece şûurlu olarak kıldığı kısımların sevap temin ettiği hususunda ittifak etmişlerdir." demiş ve bu hususta bir icma bulunduğunu iddia etmiştir.
Sahabelerden Ammar Bin Yasir -Radıyallahü anh- 'ın bildirdiğine göre, Peygamber -sallallahu aleyhi ve sellem- Efendimiz şöyle buyurmuştur: "Öyle durumlar olur ki, kişi namazını bitirince defterine kıldığı namazın sadece onda biri, dokuzda biri, sekizde biri, yedide biri, altıda biri, beşte biri, dörtte biri, üçte biri veya yarısı kadar sevap yazılır."(Darimi, Salat, 91)
*
Namaz kılanlara, ihlas ve hûşu derecesine göre sevap verilir. Bazılarına ecir ve sevabın hepsi verilir. Bazılarına sevabın yarısı verilir, bazılarına onda biri verilir. Bazılarına hiçbir şey verilmez. Çünkü namazı hiçbir şeyi hak etmemektedir.
Cenab-ı Hakk, farz namazlarının ecir ve sevabını belli bir ölçüye göre vermektedir. Nitekim bir hadis-i Şerifte:
"Allah katında farz namaz için bir ölçü vardır. O namazda ne kadar kusur ve eksiklik varsa, onun hesabı yapılır." buyurulur.
Peygamber -sallallahu aleyhi ve sellem- Efendimiz şöyle buyurur:
"Kim güzelce abdest alır, rükûları ve secdeleri tam yaparak hûşu ile vaktinde namazını kılarsa, o namaz bembeyaz, parıl parıl bir şekilde göğe yükselir ve sahibine şöyle der:
"Sen beni nasıl geçirmedin, vaktinde kılarak korudun ise Allah da seni korusun."
Kim ki güzel abdest almaz, rükûları ve secdelerini Hûşu ile yapıp, vaktinde namazını eda etmezse, onun namazı da simsiyah zifiri karanlık halinde göğe çıkarak sahibine şöyle der:
"Sen beni zayi ettiğin gibi Allah da seni zayi etsin!"
Allah'ın dilediği zaman gelince bu tür namazlar, bir eski paçavra gibi dürülüp sarılarak sahibinin suratına çarpılır. (et-Terğip ve't-Terhib, I, 339)
Rasulullah (a.s) bir gün adamın birinin namaz kılarken sakalını elleriyle karıştırdığını gördü, buyurdu ki: Eğer bunun kalbin de hûşu olsaydı vücudunun her uzvunda hareketsizlik olurdu.
Rasul-i Ekrem bir buyurdu ki: Kıldığın namazı, en son namazınmış gibi, bir daha namaz kılma fırsatı bulamayacak bir kişinin kıldığı namaz gibi kıl.
Müceddid-i Elf-i Sânî İmamı Rabbani Hazretleri Mektubat'ta şöyle yazıyor: "Secde de ellerin parmaklarını birleştirmeye, rükûda da parmakları birbirinden ayrı tutmaya (birleştirmemeye) dikkat etmelidir. Şeriat parmakları birleştirmeyi ve açık tutmayı lüzumsuz yere emretmemiştir. Yani böyle basit meseleleri bile gözetmek gerekir." Devamla şöyle yazıyor. " Namazda ayakta dururken gözleri secde yerine dikmeli, rükû halinde ayaklara doğru bakmalı,secde yaparken burun hizasına ve otururken de diz üzerindeki ellere bakmalıdır. Tüm bunlar namazda hûşu meydana getirir, aynı zamanda dikkatin dağılmayıp kişinin kendini namaza vermesi mümkün olur."
Biri Hz. Ali'den hûşu nedir? diye sordu.
Hz. Ali: Hûşu kalpte bulunan bir şeydir. Namazda iken donmuş gibi durup hiç bir yana bakmamak ve hiç bir şeyle ilgilenmemek hûşudandır. İbn-i Abbas (r.a) hazretleri diyor ki: Namazda hûşulu olan kişi Allah'tan korkan kişidir. Namaz kılarken de hareketsiz duran kişidir. Hz. Ebû Bekir (r.a) diyor ki: " Rasul-i Ekrem bir keresinde buyurdu ki: Münafıkça hûşudan Allah'a sığının. " sahabe-i Kiram " Münafıkça hûşu nedir? " deyince, dedi ki:" Görünüşte sükunet ve hareketsizlik vardır, ama içeride münafıklık olursa bu münafıkça hûşudur. Pek çok sahabe ve tabilerden şöyle nakledildi. hûşu; sükûn ve hareketsizliğin adıdır.
Kaynak: Osman ERSAN, Gözümün Nûru Namaz, Erkam Yayınları.
 

NurYolcusu

Well-known member
kardeşler bendende sizlere hadisler ışıgında bir tavsiye.... nasılki burada bir forumda toplanarak birbirimize faydalı oluyorsak camide cemaatle namaz kılarakta birbirimize 27 kat daha fazla sevapla faydalı olalım.....



Cemaat ile namaz kılmak sünnet-i müekkededir. Me´muminin (imama uyanın) normal namaz niyyetini getirdikten sonra "Uydum imama" de­mesi gereklidir. İmamın imamlık niyetini getirmesi şart değildir. [1]
Cemaatle namaz kılmak Hz. Muhammed (s.a.v.)´in ümmetinin hususi­yetlerinden dir. Beşerin arasında ilk önce cemaatle namaz kılan Peygam­berimiz (s.a.v.)´dir.
Cemaatle namaz kılmak hem kadın hem erkeklere sünnettir.
Cemaatle namaz kılmanın meşruiyetinin delili Allahu Taala´nın şu ayeti kerimesidir:
"(Ey Muhammed) Sen de içlerinde bulunup onlara namaz kıldırdığın zaman, onlardan bir kısmı seninle beraber namaza dursun." (Nisa: 4/102)
İbni Ömer (r.anhüma)´dan rivayete göre, Peygamberimiz (s.a.v.) şöyle buyururlar:
"Cemaatle kılınan namaz yalnız kılınan namazdan yirmi yedi derece derece daha efdaldir." [2]
Bir hadisi şeriflerinde peyygamberimiz (s.a.v.) şöyle buyururlar:
"Bir kimsenin farz bir namaz için camiye yürüyüşü bir hac sevabı gi­bidir. Nafile bir namaz için bir kimsenin yürüyüşü de nafile bir umre se­vabı gibidir."
Başka bir hadislerinde Peygamberimiz (s.a.v.) buyururlar ki;
"Kim Allah için kırk gün cemaat namazının ilk tekbirine ulaşarak kı­larsa kendisine iki berat yazılır. Birisi cehennemden kurtuluş beratı [3] diğe­ri nifaktan kurtuluş beratıdır."
Diğer bir hadis-i şeriflerinde Peygamberimiz (s.a.v.) şöyle buyururlar;
"Kim yatsı namazının ilk tekbirine yetişerek namazını cemaatle kılar-sa, kendisine bir gece yansı namaz kılmış sevabı verilir ve sabah nama­zını da cemaatle kılarsa bütün gece namaz kılmış sevabı verilir."
Ebu Derda, Peygamberimiz (s.a.v.)´in bir hadisini şöyle nakleder: "Bir köyde, bir çölde veya herhangi hır yerde üç kişi bulunur da cema­atle namaz kılmazlarsa şeytan kendilerine musallat olarak galebe eder. Sen cemaate devam et, çünkü kurt koyunlardan yalnız başına geri kalan koyunu kapar." [4]
Peygamberimiz (s.a.v.) Mekke´de kaldığı onüç yılboyunca namazlarını tek başına kılardı. Hicretten sonra cemaatle namaz kılmaya başladı.
Cemaatle namaz kılmak hem erkek hem de kadınlar içindir. Yukardaki hadisi şeriflerde açıkça belirtildiği gibi cemaatle kılınan namaz tek başına kılınan namazdan yirmi yedi derece efdal olduğu çok önemlidir. Hatta mukim erkekler üzerine farzı kifayedir. Yani bir yerleşim yerinde cemaa­tle namaz kılınması farzdır. Bu durumda cemaatle namaz kılanlar yirmi yedi kat daha fazla sevap alırlar. Cemaatle namaz kılmayanlar bu sevap­tan mahrum kalırlar. Ama o yerleşim yerinde cemaatle namaz kılınmazsa o zaman o yerin bütün erkekleri günahkar olurlar.
--------------------------------------------------------------------------------
[1] imanım imamlık myyetını yerine getirmesi şart olmamakla berabeı (normal namaz nıyye-tını getirdikten sonra) "Cemaate imam oldum" ibaresini kullanması sünnettir. Cuma namazında ise "Cemaate imam oldum" demesi zorunludur. Cemaat sayısı 40´tan fazla bile olsa da imamlık niyetini gelumesi gerekir.
[2] Buhari,618, Müslim, 650.
[3] 8i(han,618 Muslini, 650
[4] Ehu Davud, 547 \ e Ihın Hıbbaıı 425
 

NurYolcusu

Well-known member
ALLAH RAZI OLSUN.Ben de elimden geldiğince doğru kılmaya çalışıyorum.Fakat geçenlerde de tartışılmıştı.Ben başka bir şey düşünmemek için gözümü kapatıyorum.ama bunun yanlış olduğu söylendi.Ben hep KABE de namaz kıldığımı ve en çok ta ALLAH(CC) tarafından izlendiğimi düşünüp o şekilde kılıyorum.Bilmiyorum doğru mu yapıyorum.ALLAH (CC) kabul etsin inşallah.



NİMET KARDEŞİM BİLDİGİM KADARIYLA NAMAZDA GÖZLERİ KAPATMAK MEKRUH ANCAK BİLHASSA SECDEDE GÖZLER AÇIK OLMALI!!! AYRICA BENDEDE HUŞUYU SAĞLAYABİLMEK ADINA GÖZLERİ KAPAMA VARDI AMA BUNU YÜCE YARATICININ ÖNÜNDE EL PENÇE DİVAN DURDUGUMU BİLEREK VE NEYE SECDE ETTİĞİMİ BİLEREK YENDİM.... SADECE BİR TAVSİYE...
RABBİM BİZLERİ NAMAZLARI KABUL OLAN KULLARINDAN EYLESİN İNŞAALLAH... (AMİN:gül::gül:
 


Bu alana bir cevap yazın...
Üst