Nefs mi daha tehlikelidir Þeytan mý?


  • Kullanılan toplam oy
    77

ebrar172

Well-known member
amin inşallah...
ha bu arada bişey aklıma geldi...
yahu dün forumdan çıkarken tesadüf sizin bir yazınız ve merihin sohbet adresi yazdığını gördüm..eski bir mesaj..girdim baktım sohbet kanalı...
veeee oyunn..
ya niye banada söylemiyosunuz görmesem haberim bile olmıycak..tabi millet baya puan yapmış mşlh...:cool:
 

ebrar172

Well-known member
yok tabi nerden olsun..kimse söylemedi ..:)
bi ara girip biraz oynayayım hepiniz puan yapmışsınız..akşam 10 dakika oynadım fırtınadan elektrikler kesildi..:(
 

firdevs_ecir

Yeni Üye
insan iki şeyden ibarettir ruh ve nefs beden sadece araçtır. insanın Mevla Teala Hazretlerine ulaşabilmesi için bu ikisinin bedende biraraya gelmesi gerekiyordu yalnız ruh güzelliklerin nefs ise ademin çirkinliklerin yuvasıydı ruh ve nefs iki zıt bir bedende toplanması imkansızdı Mevla Teala ruha nefse karşı birazcık sevgi vermiştirki ikisi bir bedende cem olabilsin yoksa iki zıt biraraya gelemezdi.ruh ibadetle kuran okumakla abdest almakla doyar nefs ise kötülüklerle günahlarla haramlarla mutlu olur bu sevgide ruh okadar ileri gitmiştirki iki zıtken bir bedende toplanamazken ruhun nefse olan sevgide ileri gitmesinden ötürü ben nefsim demeye başlamıştır ve ruh artık hep nefs gibi olmuştur nasılki bir insan sevdiğinin hareketlerini beğenir bende olsun ister aynı o misal gibi tabi eğerki insan ruhunu nefsinden ayırabilirse sevgiden vazgeçerse herşeyi nefsine göre yapmayı bırakırsa ozman tehlike kalkmıştır ki bu çok zor birşeydir şeytan ise sadece bir dış etkendir ama nefis kendimiziz içimizde olan birşey umarım anlatabilmişimdir MÜZİK RUHUN GIDASIDIR deniliyor habuki o nesfin gıddasıdır hiç ruhun gıdası olurmu ama ruh artık sevgide ileri gittiği için nefs gibi olmuştur bu nedenle bu söz söylenir halbuki müzik nefsin gıdasıdır MEVLAM HEPİMİZe NEFSDEN SIYRILIK ONA OLAN SEVGİDEN KURTULUP MAKAMLARA ULAŞMAYI NASİP EYLESİN
 

Tarihci

Marmara Tarih
insan iki şeyden ibarettir ruh ve nefs beden sadece araçtır. insanın Mevla Teala Hazretlerine ulaşabilmesi için bu ikisinin bedende biraraya gelmesi gerekiyordu yalnız ruh güzelliklerin nefs ise ademin çirkinliklerin yuvasıydı ruh ve nefs iki zıt bir bedende toplanması imkansızdı Mevla Teala ruha nefse karşı birazcık sevgi vermiştirki ikisi bir bedende cem olabilsin yoksa iki zıt biraraya gelemezdi.ruh ibadetle kuran okumakla abdest almakla doyar nefs ise kötülüklerle günahlarla haramlarla mutlu olur bu sevgide ruh okadar ileri gitmiştirki iki zıtken bir bedende toplanamazken ruhun nefse olan sevgide ileri gitmesinden ötürü ben nefsim demeye başlamıştır ve ruh artık hep nefs gibi olmuştur nasılki bir insan sevdiğinin hareketlerini beğenir bende olsun ister aynı o misal gibi tabi eğerki insan ruhunu nefsinden ayırabilirse sevgiden vazgeçerse herşeyi nefsine göre yapmayı bırakırsa ozman tehlike kalkmıştır ki bu çok zor birşeydir şeytan ise sadece bir dış etkendir ama nefis kendimiziz içimizde olan birşey umarım anlatabilmişimdir MÜZİK RUHUN GIDASIDIR deniliyor habuki o nesfin gıddasıdır hiç ruhun gıdası olurmu ama ruh artık sevgide ileri gittiği için nefs gibi olmuştur bu nedenle bu söz söylenir halbuki müzik nefsin gıdasıdır MEVLAM HEPİMİZe NEFSDEN SIYRILIK ONA OLAN SEVGİDEN KURTULUP MAKAMLARA ULAŞMAYI NASİP EYLESİN


aminnn...
 

nur_

Active member
Bence de nefis şeytandan daha tehlikelidir.Çünkü Peygamber Efendimiz s.a.v nefisle mücadeleyi büyük cihada benzetmiştir.Ayrıca şeytanın Peygamberimiz ile konuşurken şu cevabı nefsin daha tehlikeli olduğunu doğruluyor.

"Ya Muhammed , bir insanı delalete sürüklemek için elimde bir imkan yoktur. Ben ancak vesvese veririm. Ve bir şeyi güzel gösteririm. O kadar. Eğer delalete sürüklemek elimde olsaydı , yeryüzünde ;

" İlah yoktur sadece Allah vardır ve Muhammed Allah´ın resülüdür. "

- diyen herkesi , oruç tutanı ve namaz kılanı hiç bırakmazdım. Hepsini delalete düşürürdüm. Nasıl ki senin elinde de , hidayet nevinden bir şey yoktur. Sen ancak Allah'ın Resulusun. Ve tebliğe memursun. Şayet hidayet elinde olsaydı , yeryüzünde tek kafir bırakmazdın. Sen Allah´ın halkı üzerinde bir hüccetsin. Ben de , kendisi için ezelde şekavet yazılan kimselere sebebim. Said olan kimse , taa , ana karnında iken saiddir. Şaki olan da , yine ana karnında iken şakidir. Saadet ehli kılan da Allah , şekavet ehli kılan da Allah.
 

nur_

Active member
lütfen konuyu okumadan önce yukaridaki anketi cevaplayiniz..

Dün çıkarken gördüm konuyu,acelem olduğu için teşekkür edebildim sadece.Bugün cevapladım,hakkınızı helal edin Tarihci Hocam :)
 

ýþýkk

Well-known member
tabiki yanıt nefs..bi aralar bende bu anketi bizimkilere yapıyodum..
hani varya bir hikaye..

şeytan ve nefs bir gün bir araya gelirler..
nefs derki senmi daha tehlikelisin yoksa benmi?
şeytan tabikide ben der..
nefis güler ve derki:
peki seni cennetten kovduran nefsinmiydi şeytanmıydı?.........

en güzel açıklayan kıssa bu olmuş sanırım aaah nefsim ah o kadar tehlikelisin ki oysa olmazmıydı tehlike saçmasan yolumdan alıkoymasan hizmetimi engellemesende tam kulluk yapabilsem rabbime :(:(:(
acılarımın en büyüğü rabbime layıkıylakulluk edememek rabbim bizleri kendisine layık kul eyleyip şeytanında nefsinde şerrinden muhafaza eylesin Allah(cc) külliyenn razı olsun tarihci muhteşem paylaşımların var okudukça tefekkürüm artıyor
 
Üst