İnsanın bedeni bir tabura benzer. Nasılki bir taburun askerleri istirahat için dağılsa, sonra bir boru ile çağrılsa kolay bir şekilde tabur bayrağı altında toplanmaları, yeniden bir tabur oluşturmaktan çok daha kolay ve rahattır. Buna benzer bir şekilde, bir bedende birbiriyle karışıp tanışan ve birbiriyle alaka kuran esas atomlar, Hz. İsrafilin sur'u ile Allahın emrine "lebbeyk"- "başüstüne" demeleri ve toplanmaları aklen birinci icaddan daha kolay ve münkündür. Hem bütün ve atomların toplanmaları gerekmez. Tohum ve çekirdek hükmündeki bu "acbüzzeneb" yani temel atomlar ikinci yaratılış olan haşir için yeterlidir. Allah insanların cesetlerini bu şekilde tekrar yaratır ve bu yaratma ilk yaratmadan daha kolaydır.
İnsanlar öldükten sonra, ruhları başka makamlara gider, cesetleri çürür. Fakat insanın cesedinden bir çekirdek ve tohum hükmünde olacak "acbüzzeneb" tabir edilen küçük bir parçası çürümeyip baki kalacaktır. Cenab-ı hak, onun üstünde insan cesedini haşirde tekrar yaratır. Bunun bir örneğini bahar mevsiminde görmekteyiz. Allah c.c ,kış ve sonbahar mevsiminde sadece kök ,tohum ve çekirdekleri kalan ve bir nevi ölmüş olan binlerce çeşit ağaç ve bitkileri, bu kök ve tohumları esas alarak önceki bahardakinin neredeyse aynısı gibi yaratıyor.
İnsanlar öldükten sonra, ruhları başka makamlara gider, cesetleri çürür. Fakat insanın cesedinden bir çekirdek ve tohum hükmünde olacak "acbüzzeneb" tabir edilen küçük bir parçası çürümeyip baki kalacaktır. Cenab-ı hak, onun üstünde insan cesedini haşirde tekrar yaratır. Bunun bir örneğini bahar mevsiminde görmekteyiz. Allah c.c ,kış ve sonbahar mevsiminde sadece kök ,tohum ve çekirdekleri kalan ve bir nevi ölmüş olan binlerce çeşit ağaç ve bitkileri, bu kök ve tohumları esas alarak önceki bahardakinin neredeyse aynısı gibi yaratıyor.