Perde-i Gayb Açılsa yakinim ziyadeleşmeyecek

hasret

Well-known member
Sungurlu ' Alıntı:
Bu mesele yi herkese tavsiye etmiyorum. Belki Risale-i Nuru 3 kere bitirmiş olan kardeşlerimize mahsustur diyelim. :)
Abi burda cok iyi anladımda, diğer sitede baya rağbet gördü yorumlar güzel ama kafam cok karıştı.
 

Sungurlu

Member
Yekfihi :)
Diğer forum?_________________________________________________Şimdi kardeşler soru ve konu meşhur. Kısa işaretlerle birçok basamağın üzerinden atlayarak gideceğiz. Atlanılan basamakları sizler inş.okursunuz.
Herkes bir vechesinden bakabilir. Bir ağacın ne kadar meyvesi vardır malum. Biz ne kadar koparırsak o kadar kafidir.
Acizane bu konuda bizim topladığımız meyveleri Sergerdan kardeş aktarmış.
Biz demiyoruz ki bu yorum bu izah doğru biz diyoruz ki belki bizim tarzı telakkimiz bu. Ona göre bakmalı insafla düşünmeli.

Kul Cenabı Hakkın azameti maneviyesini hayretle tefekkür ederken zihninde Saniin azameti yerleşmeye başlar. Bu ancak imani hükümleri sabit ve kavi yapan ibadetle olur. İbadet etmeyen veya suhre gibi Halıkı ittiham eden bu hakikatı göremez. O bir amirinden aldığı tekdirden daha fazla müteessir olur.
Nefsi emmare bahsine müracaat edilsin.
İşte bu İlim - İrade - Kudret - Malikiyet vechesinde kul ne kadar ilerlerse ilerlesin. Halıkın namütenahi sıfatları yanında sonsuzdur.
Ama ilimde terakki etmemişse (Marifetullah) kendini bizzat malik veya alim bilir. 30.Söz Ene bahsi.
İlim hakiki manaya inkişaf edince tüm serveti ne olursa olsun 1 de bir 100de bir. 1milyar da bir .Bunu görür. Zira dünyanın en yakışıklı adamının Hz.Yusuf (as) nisbeti gibi de olmaz. (temsil ve teşbih için verdik yoksa muhal ender muhal)
Bir milyar da bir trilyon da sonsuza nisbeten birdir.
İşte perdei Gayb açılsa yakinim ziyadeleşmeyecek. Ben yine birşey bilmediğim mertebesinden öteye gidemeyeceğim. Yine Subhaneke La il'melena illa ma allemtena...diyeceğim.
Yoksa ben herşeyi biliyorum. Perde açılsa imanım artmayacak demek ve böyle düşünmek. O Kahraman İmama (kv) gölge düşürtmek olur. Onu bu tarzı telakkiden tenzih ederim.
Zira ÜStadı (asm) Subhaneke ma arafnake hakke marifetike ya Maruf demiş.
Zira O "La uhsi senaen aleyke kema esneyte demiş"
Ben seni hakkıyla sena edemem. SEn seni sena ettiğin gibisin.
Kainatın hiçbir eczası Halıkı anlayamaz. Bilemez. Nasıl TAM bilirim denilebilir.
:)
 

istiðna

Active member
BEN BU KONUYLA İLGİLENMİŞ BUTUN FORUM UYELERINE TESEKKUR EDERIM,UZUN ZAMANDIR BOYLE GUZEL SORU VE CVBLAR OKUMAMSITIM,HERKESI TEBRIK EDERIM..._________________________________________________İşte, gel bak, bu harika Zatın(Hz. Muhammed (A.S.M)) yüzer zahir ve bahir kati mucizelerinin kuvvetine ve dinindeki binler ali ve esaslı hakikatlerine istinaden bütün davalarının esası ve bütün hayatının gayesi, Vacibü'l-Vücudun vücuduna ve vahdetine ve sıfatına ve esmasına delalet ve şehadet ve o Vacibü'l-Vücudu ispat ve ilan ve ilam etmektir. Demek bu kainatın manevi güneşi ve Halıkımızın en parlak bir bürhanı bu "Habibullah"(Allah'ın En Sevdiği Peygamber Efendimiz Hz. Muhammed (A.S.M)) denilen Zattır ki, onun şehadetini teyid ve tasdik ve imza eden aldanmaz ve aldatmaz üç büyük icma var.

Birincisi: "Eğer perde-i gayb açılsa yakinim ziyadeleşmeyecek" diyen İmam-ı Ali (r.a.) ve yerde iken Arş-ı Azamı ve İsrafilin azamet-i heykelini temaşa eden Gavs-ı Azam (k.s.) gibi keskin nazar ve gaybbin gözleri bulunan binler aktab ve evliya-i azimeyi cami ve Al-i Muhammed (Aleyhissalatü Vesselam) namıyla şöhretşiar-ı alem olan cemaat-i nuraniyenin icma ile tasdikleridir.


YAni Peygamberimiz (a.s.m) 'ın peygamber olduğuna, Vazifesinin Cenab-ı Hakk'ın varlığını ispat olduğuna, ve kainatın efendisinin Peygamberimiz (a.s.m) olduğuna Hz. Ali (r.a) öyle bir kati surette inanmışki, iman etmişki ,

hem Peygamber-i Zişan hayatı boyunca okadar harika bir surette yaşamışki,
hem Cenab-ı Hakk'ın emirlerine o kadar mükemmel şekilde riayet etmişki
hem ahlakın zirvesinde olduğunu okadar muthiş bir surette göstermişki,
hem Kainatın yaratılış sebebinin kendisi olduğunu harikulade şekilde göstermişki
Hz. Ali (r.a) gibi veli bir zat onun bu dünyadaki ahval,akval ve fiiliyatlarına baktığı zaman herşeyi tam olarak yaşadığına, tam kanaat ederek perde arkasındakilerin kendilerine gösterilmesi takdirinde bile bilgilerinin artmayacağını söylemiştir.Çünkü görecekleri herşeyi Peygamberimiz (a.s.m) hayatında tatbik etmiştir.

vesselam...
 

Vakar

Member
şualar bu sorudan notlar alıp getirmişti yanıma mütala etik çok güzel geçti Allah razı olsun sungurlu abi tefekür alemimizde yeni ufuklar açıyorsunuz (maşallah berakallah)
 
Üst