Eddaî2
Well-known member
Cevap: Açıklamalı Risale Dersleri 51 - Rahmetin Vücudu ve Tahakkuku Güneş Kadar Zâhir
[NOT]Evet, rahmetin vücudu ve tahakkuku, güneş kadar zâhirdir.
[/NOT]
Nasıl ki gün aydınlık olunca anlıyoruz ki güneş var, aynen onun gibi, bizi tanımaktan çok uzak olan unsurların ve nimetlerin, bizim hayatımıza bariz bir şekilde hizmet etmesi de, rahmetin varlığını güneş gibi gösteriyor.
[NOT]Çünkü, nasıl merkezî bir nakış, her taraftan gelen atkı ve iplerin intizamından ve vaziyetlerinden hâsıl oluyor; öyle de, bu kâinatın daire-i kübrâsında bin bir ism-i İlâhînin cilvesinden uzanan nuranî atkılar, kâinat simasında öyle bir sikke-i rahmet içinde bir hâtem-i Rahîmiyeti ve bir nakş-ı şefkati dokuyor ve öyle bir hâtem-i inâyeti nescediyor ki, güneşten daha parlak kendini akıllara gösteriyor.
[/NOT]
Ve Rabbimizin cc. bütün isimleri ve sıfatları, yine Onun ism-i Azamından olan Rahman ve Rahim isimlerine hizmet ediyor denilebilir. Çünkü Onun merhameti olmasa varlığı vücuda getirmesi düşünülemez. Varlığın vücuda gelişi ilimle, kudretle, görmekle, duymakla, irade etmekle, Hayy ve Kayyum olmakla, kısacası Allah’ın cc. bütün isimleri ve sıfatları ile olabilir. Mesela Allah cc. rızkı, kudretiyle, ilmiyle, hayy oluşu ile, zihayatın ihtiyacını bilmek ve görmekle vs. yaratıyor. Yarattığı varlıklara şefkat ediyor ve merhameti var ki, ilmini de, kudretini de ve sair isim ve sıfatlarını da o merhamete, o şefkate hizmet ettiriyor denebilir. İşte nasıl bir nakış etraftan gelen birçok ipin merkezde işlenmesi ile ortaya çıkıyor; öyle de Allah’ın cc. kainatta tecelli eden bütün isim ve sıfatları da zihayatı ve bilhassa insanı merkeze alarak şefkat nakşını dokuyor. Ve bu kasıtlı şefkat ve yardımların, direkt olarak Allah'tan cc. geldiği güneş gibi kendini gösteriyor. Yalnız biz insanlar, Rabbimizin hikmet dairesinde yarattığı esbap perdesinden dolayı, bu kasıtlı şefkati ve yardımları her zaman fark edemiyoruz. Allah cc. nimetten mün’ime giden yolda cümlemize basiret versin, amin.
[NOT]Evet, rahmetin vücudu ve tahakkuku, güneş kadar zâhirdir.
[/NOT]
Nasıl ki gün aydınlık olunca anlıyoruz ki güneş var, aynen onun gibi, bizi tanımaktan çok uzak olan unsurların ve nimetlerin, bizim hayatımıza bariz bir şekilde hizmet etmesi de, rahmetin varlığını güneş gibi gösteriyor.
[NOT]Çünkü, nasıl merkezî bir nakış, her taraftan gelen atkı ve iplerin intizamından ve vaziyetlerinden hâsıl oluyor; öyle de, bu kâinatın daire-i kübrâsında bin bir ism-i İlâhînin cilvesinden uzanan nuranî atkılar, kâinat simasında öyle bir sikke-i rahmet içinde bir hâtem-i Rahîmiyeti ve bir nakş-ı şefkati dokuyor ve öyle bir hâtem-i inâyeti nescediyor ki, güneşten daha parlak kendini akıllara gösteriyor.
[/NOT]
Ve Rabbimizin cc. bütün isimleri ve sıfatları, yine Onun ism-i Azamından olan Rahman ve Rahim isimlerine hizmet ediyor denilebilir. Çünkü Onun merhameti olmasa varlığı vücuda getirmesi düşünülemez. Varlığın vücuda gelişi ilimle, kudretle, görmekle, duymakla, irade etmekle, Hayy ve Kayyum olmakla, kısacası Allah’ın cc. bütün isimleri ve sıfatları ile olabilir. Mesela Allah cc. rızkı, kudretiyle, ilmiyle, hayy oluşu ile, zihayatın ihtiyacını bilmek ve görmekle vs. yaratıyor. Yarattığı varlıklara şefkat ediyor ve merhameti var ki, ilmini de, kudretini de ve sair isim ve sıfatlarını da o merhamete, o şefkate hizmet ettiriyor denebilir. İşte nasıl bir nakış etraftan gelen birçok ipin merkezde işlenmesi ile ortaya çıkıyor; öyle de Allah’ın cc. kainatta tecelli eden bütün isim ve sıfatları da zihayatı ve bilhassa insanı merkeze alarak şefkat nakşını dokuyor. Ve bu kasıtlı şefkat ve yardımların, direkt olarak Allah'tan cc. geldiği güneş gibi kendini gösteriyor. Yalnız biz insanlar, Rabbimizin hikmet dairesinde yarattığı esbap perdesinden dolayı, bu kasıtlı şefkati ve yardımları her zaman fark edemiyoruz. Allah cc. nimetten mün’ime giden yolda cümlemize basiret versin, amin.