Tesbihat Hakkında Sual

Musekkit

Member
Merhabalar.

Tesbihatta kafama takılan tabirler var, onları risale-i nur ile ömürleri boyunca iştigal etmiş insanlara da sordum lâkin tatmin edici bir cevap alamadım.

Bildiğiniz üzere tesbihatta "Allahümme ecirna min şerrin nisa, fitnetin nisa, belain nisa" şeklinde dualar var. Manalarını bilirsiniz ki "Beni kadının şerrinden koru, fitnesinden koru, belasından koru".

1) Tabirde yanlışlık yok mu? "Kadının şerrinden" yerine "kötü kadının şerrinden" denilse daha muvafık olmaz mı? Hz.Hatice validemiz de kadın, muhterem anacağımız da kadın.

2) Bu umumî bir dua ise niye sadece kadın var? Meselâ bir bayan sürekli erkeklerin tacizine uğruyorsa niçin bunları söylesin? Belki o erkeklerden daha çok zarar görüyor? "Kadın" yerine "insan" desek hem kadını hem erkeği kapsamaz mı?

Aldığım cevaplar hep kadının şerli olduğu, kadının 9 nefsi olduğu gibi klasik vahhabi düşüncesine uygun şeylerdi. Lütfen ezbere cevaplamadan evvel sorularda ne demeye çalıştığımı iyi anlayınız. Teşekkürler.
 

akna

Well-known member
acizane fikrimi belirtmek istedim.. sorularınızı, sonda yaptığınız uyarıya binaen defalarca okudum inşaAllah doğru anlamışımdır :)

aslında dualar ve izahatleri gayet açık; kadınların şerrinden, fitnelerinden ya da belalarından korunmak için..
sizinde bildiğiniz gibi güzellik, çirkinlik, iyilik, kötülük vs. göreceli kavramlardır, size iyiliği dokunan bir insanın bana kötülüğü dokunabilir, kaldı ki kötü kadının şerrinden korunmak için Allah cc 'ye sığınalımda, iyi kadının şerrinden sığınmayalım mı? Çok iyi hasletlere sahip insanların da nefisleri olduğunu ve her an şeytanla karşı karşıya olduklarını düşünürsek, duanın başına iyi-kötü sıfatı konmasının ne kadar yanlış olduğu çıkar ortaya..
Hz. Hatice (ra) annemizin dua ile uzaktan yakından ilgisi olduğunu düşünmüyorum şahsen, zaten şu anda da Hak yolunda olan, islama, iman esaslarına ve sünnete uygun yaşayan yada yaşamak için gayret gösteren hiçbir kadının bu duayı üzerine alınacağınıda düşünmüyorum. Kaldı ki Üstad Hazretleri gerek Risale-i Nur'larda olsun gerekse dualarında olsun bulunduğu asrı hedef almış, ahir zaman tehlikelerine karşı bizleri defalarca uyarmıştır ve hala uyarmaktadır Elhamdülillah..

Sorunuzun ikinci kısmında neden sadece kadın? demişsiniz..
şer tabiiki bayanlara özgü değildir fakat dünya tarihine genel olarak bakıldığında; sadece bir kadın yüzünden yıkılan devletleri, çıkan savaşları, işlenen sayısız cinayetleri, dağılan yuvaları...vs görürüz. Ben kadının nefsinin bu tür konularda erkeklerden daha tehlikeli olduğunu düşünüyorum.
Ayrıca tesbihat yaparken sadece kadınlardan değil; cehennem ateşinden, kabir azabından, dini ve dünyevi fitnelerden, Deccalden, nefsi emmaremizden,fasıklardan,kafirlerden,münafıklardan,ahirzaman fitnelerinden....vs Allah cc'ye sığınıyoruz inşaAllah.. Erkeklerden zarar gören kadınlar içinde çok yerinde bir dua elhamdülillah..
 

Musekkit

Member
Cevapladığınız için teşekkürker.

şer tabiiki bayanlara özgü değildir fakat dünya tarihine genel olarak bakıldığında; sadece bir kadın yüzünden yıkılan devletleri, çıkan savaşları, işlenen sayısız cinayetleri, dağılan yuvaları...vs görürüz. Ben kadının nefsinin bu tür konularda erkeklerden daha tehlikeli olduğunu düşünüyorum.

Dünya tarihine genel olarak bakıldığında savaşan, çalan,, tecavüz eden vs. birçok da erkek var. Hapishanelerin çoğu erkeklerle dolu. Yani kadın-erkek ayrımı olmaz bu işte.

Benim inandığım Allah, bir cinsi ötekisinden üstün, aşağı, şerli, şersiz vs yaratmamıştır. Erkek- kadın ayrımı o kadar önemli olsa, öldükten sonra sorulacak sualler içinde "kadın mısın, erkek misin" diye de sorarlardı..

Kadınların şerlileri olduğu gibi erkeklerin de var, onlar dua da niçin yok? Bence Müslüman büyükleri (bilhassa bekar olanlar veya hanımıyla arası iyi olmayanlar) kadınlara karşı önyargılı olabiliyorlar. Netice de onlar da insan.

Peygamber Efendimizin gerek hayatı gerekse dualarına bakınca "kadınlara mahsus" şerlerine dair bir duaya rastlamadım ben.

Hülâsa ettiğimiz duaları ezbere okumaktan ziyade anlamlarına yoğunlaşmamız gerek diye düşünüyorum.
 

ziyakarababa

Well-known member
aslında dualar ve izahatleri gayet açık; kadınların şerrinden, fitnelerinden ya da belalarından korunmak için..
sizinde bildiğiniz gibi güzellik, çirkinlik, iyilik, kötülük vs. göreceli kavramlardır, size iyiliği dokunan bir insanın bana kötülüğü dokunabilir, kaldı ki kötü kadının şerrinden korunmak için Allah cc 'ye sığınalımda, iyi kadının şerrinden sığınmayalım mı? Çok iyi hasletlere sahip insanların da nefisleri olduğunu ve her an şeytanla karşı karşıya olduklarını düşünürsek, duanın başına iyi-kötü sıfatı konmasının ne kadar yanlış olduğu çıkar ortaya..


buraya kadar güzel olmuş:
ama bundan sonrasıda biraz benım kafama yatmadı:
 

akna

Well-known member
:) :) :)
ben sadece kendi şahsi düşüncemi yazdım ama şunu belirtmek isterimki yaptığımız her ibadeti ettiğimiz her duayı tam olarak derinliğince anlayarak yapmıyoruz, belki teslimiyet olduğu için yapıyoruz nitekim ne hadisler ne ayetler var anlayamadığımız çözemediğimiz ve belkide bu zayıf imanla çözemeyeceğimiz ama esas olan sahih yada doğru olup olmadıklarıdır. yani şunu demek istiyorum mesela Risale-i Nur okuyorum 100 cümleden 20 sini anlıyorumdur, zamanla 30 a, 50 ye çıkar açılır inşaAllah. anlamadığım yerleri kendimce sorgulamam asla, araştırırım anlamaya çalışırım ama cevaplar içime sinmesede kafama yatmasada bu benim eksikliğimdendir, belki zamanla daha iyi anlarım derim ve teslimiyet gösteririm elhamdülillah.. kaldıki asrın müceddidi dediğimiz SAİD NURSİ HAZRETLERİ gibi bir zatın yaptığı duayı yanlış bulmak benim hiç haddim değil..

ayrıca bu mevzuyuda araştırdım ve içim rahatladı elhamdülillah, dün o cevabı yazdıktan sonra acaba yanlışmı oldu diyordum artık demiyorum ve aynen aktarıyorum:

Sabah ve akşam namazlarında üç defa "Allah'ım bizi kadınların şerrinden, fitnesinden ve belasından koru." deniliyor. Kadının suçu nedir? Erkekler hiç fitne ve fesat çıkarmıyor mu?


Bu zarar, sadece erkekler için değil erkek ve kadın bütün Müslümanlar için geçerlidir. Yani bu duayı kadınların da yapması gerekir.

Bir şey çok değerli ise, onun verebileceği zarar da çok olur, demektir. Bu, esasen kadının önemini ve değerini gösteren bir duadır. Nasıl ki elmas gibi bir madenin vereceği fayda ile zarar bir değildir. Bu açıdan "elmasın korunmasına ve bozulmamasına çok dikkat etmek gerekir" demek onun kötü olduğunu değil, çok önemli olduğunu gösterir.

Bu açıdan Peygamber Efendimiz (asv) kadınların önemine dikkat çekmiş ve bu kadar önemli bir varlık bozulursa çok tehlikeli olur diyerek ikaz etmiştir.

Unutmayalım ki, "Cennet annelerin ayakları altındadır." Buna göre erkekler de vesvese edebilir. Vesvesenize bunu da söylemeyi ihmal etmeyin.

Kadınların şerrinden sığınmak, diğer varlıkların şerrinden sığınmaya gerek yoktur, anlamına gelmez. Dualarda, Deccal, Süfyan gibi erkelerden, ahir zaman fitnesinden, vb. sığınmayı öneren binlerce rivayet vardır.

Namaz tesbîhâtının istiâze bölümünde Cehennem ateşinden, bütün ateşlerin şerrinden, dînî ve dünyevî fitnelerden ve belâlardan, âhir zaman fitnesinden, Deccâl’in ve Süfyân’ın fitnesinden, dalâletlerin, sapıklıkların, bid’aların belâların fitnelerinden, şiddetle kötülük emreden nefsin şerrinden, firavunlaşmış nefs-i emarelerin şerlerinden, kadın şerrinden, kadın belâsından ve kadın fitnesinden, kabir azabından, Kıyâmet gününün azabından, Cehennem azabından, Allah’ın kahrının azabından, gösterişten, işitsinler diye amel yapmaktan, kendini beğenmişlikten, riyâdan, övünmekten, din düşmanlarının tecâvüzünden, münâfıkların şerrinden, fâsıkların, günahkârların ve isyankârların fitnesinden Allah’a sığınıyoruz. Sığınma ifâdemizi geniş tutup, kendimizle birlikte cemaatimizi, anne ve babamızı, îmân ve Kur’ân hizmetinde bulunan ve adlarını bilmediğimiz tüm mü’minleri, akrabalarımızı ve ecdadımızı da duâmız kapsamına alıyoruz.

Burada zikredilen belâ ve fitneler kadın erkek her mü’minin, her zaman Allah’a sığınacağı tehlîkeler içermeye kâbiliyetlidir. Yani ya bizzat şerdir, ya da şer olmaya istidâdı vardır. İstidad halindeyken de onun muhtemel şerrinden Allah’a sığınmak duânın fazîletindendir.

Kadın şerri ve fitnesi, hiç şüphesiz erkek için olduğu kadar kadın için de Allah’a sığınmayı gerektiren bir potansiyel tehlikedir. Etrafımıza baktığımızda kadın şerrinden, kadın belâsından ve kadın fitnesinden ıztıraba düşmüş, yuvası yıkılmış, günaha itilmiş, görgüsü, göreneği, itikadı ve emniyeti bozulmuş nice kadın görmemiz mümkündür.

sorularlaislamiyet​
 

akna

Well-known member
Peygamber Efendimizin gerek hayatı gerekse dualarına bakınca "kadınlara mahsus" şerlerine dair bir duaya rastlamadım ben.

Ashab-ı Kiramdan Ebû Said el-Hudri anlatıyor. Bir Ramazan veya Kurban Bayramıydı. Resul-i Ekrem Efendimiz bayram namazlarını kıldığımız namazgaha geldi. Bir tarafta kadınlar da bulunuyordu. Onların yanından geçti ve şu hitapta bulundu:

"Ey kadınlar, sadaka veriniz istiğfarı çok yapınız. Çünkü bana cehennemlikler gösterildi, çoğu sizler idiniz."

Bunun üzerine o kadınlar: "Ya Resulallah, bizler ne yaptık da cehennemliklerin çoğu bizden olmuş" diye sordular.

Resulullah (a.s.m.) şöyle cevap verdi: "Çünkü sizler ötekine berikine çokça lanet eder, kocalarınıza karşı nankörlükte bulunursunuz. Ne gariptir ki, kendine hakim akıllı ve dinine bağlı bir kimsenin aklını, sizin kadar eksik dinli hiçbir kimsenin çelebildiğini görmedim."
sorularlaislamiyet​


bu hadisin açıklaması da ayrıntılı bir şekilde izah edilmiş fakat çok uzun olduğu için ve konuylada pek bağlantılı olmadığı için almadım buraya, dilerseniz araştırabilirsiniz
 

iyinesil

Well-known member
Acizane bir katkıda bulunmak isterim..
Arapçada bilenlerin malumudur ki,marifelik takısı olan "el" bir şeyin belirli olanlarını kapsar.
Tesbihattaki dua allahumme ecirna min fitneti nisa.... demiyor,yani her nisanın değil min fitneti (EL) nisa diyor,gayr-i islami ve ahlaki vasıfları taşıyan anlamında...
sanırım birinci sualinize cevap olmuştur..
 

Musekkit

Member
Eyvallah, cevaplarınızı okudum. Mesele duanın "umumi" olması. Yani herkese hitap etmesi gerektiği. Meselâ ben askerdeyim, komutanlarımdan çok çekiyorum. Allahümme ecirna min el fitneti nisa'mı demem ne ifade ediyor? Yahut işyerinde erkekler tarafından sürekli taciz olunan bir hanımı düşünün, her namazdan sonra fitneti nisa mı demeli?

Yani, fitneti insan, fitneti beşer vs. demek yerine niçin bilhassa "nisa" konulmuş. Umumî bir dua. Bunu soruyorum.
 

mihrimah

Well-known member
camiii dualar bu gibi kısıtlamalarla dilendirilemez kardeş.
Siz düşüncenizi sabitlemişsiniz hiç bir şekilde diğer düşüncelere yer vermiyorsunuz. Kaldı ki burada kullanıcı kardeşlerim ne yazarsa yazsınlar değişen birşey olmayacak.
Necmi İlgen abi birgün sohbet yaparken bir öğrenci soru sormak istemiş.
- Buyur kardeş demiş..
-" Sizce Allah cc kendinden büyük taş yaratır mı" die sormuş.Bu cevabe binaen Necmi abi;
- ben size bir soruyla cevap vereyim demiş; sence bu taşa ihtiyaç var mı?
Yukarıdaki örnek sizin sorunuzun farklı bir versiyonu.
Alimler peyganberlerin varisleridir demiş, efendimiz aleyhi ekmelüttaya. Nasıl ki efendimizin söylediği sözleri şartsız kabul ediyorsak, tevekkül ve teslimiyet ile bağlanıyorsak, varisleri olan alimlerin dualarını ve sözlerinide aynı tevekkül ve teslimiyetle kabul etmemiz lazım. Zira orada ilahi bir hikmet vardır bizim aklımız o hikmete ermez. Kaldıki efendimiz asv; "hikmet mü'minin yitiğidir" demiş.
 

Huseyni

Müdavim
Eyvallah, cevaplarınızı okudum. Mesele duanın "umumi" olması. Yani herkese hitap etmesi gerektiği. Meselâ ben askerdeyim, komutanlarımdan çok çekiyorum. Allahümme ecirna min el fitneti nisa'mı demem ne ifade ediyor? Yahut işyerinde erkekler tarafından sürekli taciz olunan bir hanımı düşünün, her namazdan sonra fitneti nisa mı demeli?

Yani, fitneti insan, fitneti beşer vs. demek yerine niçin bilhassa "nisa" konulmuş. Umumî bir dua. Bunu soruyorum.


Kardeş, verilen cevapların hemen hepsi zaten bu sorunuza cevap niteliğinde. Duanın diğer taraflarını görmüyorsunuz sadece o kısmına takılıyorsunuz. O dua bir bütün olarak herkesin ihtiyacına kafi gelecek bir tarzda dua. İçinde erkeği de var kadını da, askeri de sivili de. Siz illa sırf kendinizi ilgilendiren kısmı almak istiyosanız, o şekilde dua etmek istiyorsanız biz tutamayız tabi. Bir de dua ederken biz olarak dua ediyoruz. Yani herşeyi kendimiz için değil de umum insanlar için istiyoruz. Bunu siz de belirtmişsiniz zaten. Peki o zaman neden kişiselleştirmeye çalışıyoruz ? Yani sen askerdeyken dünyanın herhangi bir yerinde bir kadın fitnesine maruz kalabilecek ortamdaki kardeşine dua etmek duanın umumiyetine aykırı mıdır ? Elhasıl verilen cevapların kafi olduğu düşüncesindeyim. Selam ve dua ile.
 

dundarmete

New member
Bu son cevap gerçekten önemli ama ben yine farklı bir açıdan meseleye yaklaşmak istiyorum. Öncelikle bir kardeşimizin belirttiği mesele ki Arapça'daki el takısıyla ilgiliydi, soran arkadaşın sorusunun bir kısmına cevap olmuştur. Peki gelelim asıl meseleye? Acaba Üstad kayıt altına alınmayan bir konuşması yada sohbetinde bayan kardeşlerimiz bu duanın şu kısmını böyle yapsınlar demiş olamaz mı? Olamaz diyoruz çünkü Zübeyr abi Üstad'ın vefatından sonra tesbihat noktasında çok özenli davranmış ve bir harfinin bile farklı okunmasına tahammül göstermemiştir. Demekki işin içinde bir hikmet var. Nokta-i nazarımızı tek bir noktaya celbedelim. Kadınlar. Bir yuva neden dağılır. Erkek aldatır mesela. Kiminle aldatır ki başka bir kadınla. Sebep bir kadın. Kadın kocasını aldatır ki burada da aldatan kadın. Ama bu son dediğim ilki kadar olmaz. Evli kadının ettiği o dua kocasını kapsaması sebeiyle aile saadetini güder. Çok önemlidir. Bir de herkesin malumudur ki şehvet kelimesi kullanılınca erkekten ziyade kadın gelir akla. Harama bakmamak denildiğinde bir erkeğin kadına bakmaması gerektiği umumidir. Potansiyel olarak bakıldığında da durum değişmez. Ahlaksız bir erkek bir zina sonucu kendisi ve karşısındakini günaha sokar. Toplam sayı 2 kişidir. Ama biraz dikkatleri celbdecek tarzda kıyafet giyen bir bayan değil bir kişiyi belki de binlerce kişiyi günaha sokabilir. Kadın bu noktada daha güçlüdür. Nefsin en güçlü silahı şehvettir kanımca. Üstad duasında kadın demek suretiyle bu umumi duruma işaret etmiştir kanımca. Bazı açık noktalar kaldı ama inşallah o gedikleri de kapatabilirim yakında.
 

Musekkit

Member
Necmi İlgen'e sorulan soru ile benimkisinin alakası yok. Adam fitne çıkartmak için sormuş, biz meraktan soruyoruz.

Muhaverenin sonunda buraya geleceğimizi biliyordum. Said Nursi Hz. söylemiş duayı, sormak benim ne haddime değil mi?

Ben böyle şeylere hoş bakıyorum ama tarz mutaassıbane tavırlar çoğu insanı dinden soğutuyor. Bir insanın dinden soğumasına vesile olmayınız derim son söz olarak.
 

Musekkit

Member
dundarmete kardeş;

Şehvet her şeye olur. Yemeğe de olur, uykuya da olur. Herkesin aklına kadın geliyorsa, herkesin aklında problem vardır. Allah bizi herkesin aklına göre yargılamayacak.

Peygamber efendimiz zamanında fahişeler yok muydu? Ama ben hiç Efendimizden kadınlardan korunmaya özel dua duymadım.

Eğer insanın aklı iki bacağı arasında ise, onu oradan alıp kafasının içine sokmalıdır. Kadın şöyle erkek böyle demekle olmaz bu işler. Öteki tarafta cinsiyet olup olmadığını bil bilmiyoruz.

Allah cinsleri birbirinden üstün veya birini fitneye meyilli yaratırsa adalet olur mu?
 

mihrimah

Well-known member
Kardeş mevzu fitne çıkarılıp çıkarılmaması değil tevekül teslimiyettir. Hikmetini açıklayamacağımız önemli mülahazaları irdelememizin neticesiz olduğunu dile getiriyorum.
 

dundarmete

New member
Ya bu ne iştir. Şehvet elbette herşeye karşı olabilir ama biraz dürüst davranalım. Adı anıldığında akla ne geldiği açıktır. Bunu zorlamanın ne anlamı var. Kadın ile erkek arasındaki eşitlik kavramına girmek istemiyorum. Bazı farklar olması eşitliğe aykırı değildir. Kadının erkeklere nazaran şehevani hisleri daha fazla celbediyor olması yaratılıştan ileri gelir ve erkeğe yada kadına herhangi bir üstünlük kazandırmaz. Herşey birebir aynı olacak diye bir kaide yoktur. Erkek fiziken kadından daha güçlüdür. Bu nedenle savaşlarda erkekler çarpışır. Kadınlar değil. Ama bu kadınlara eksik yapmaz. Onların da başka özellikleri vardır. Bir insanın iki ayrı uzvu gibi. Kulak olmasa olmaz. Ama göz olmasa da olmaz. İkisi aynı değildir ama ikisi de olmazsa olmaz. Dua da ayrıca zikrediliyor olması da bu noktadan hikmetli olabilir. Bunu da bazı arkadaşlarımızın belirttiği kavrayamıyor olabiliriz ama yapım gereği meseleleri bu şekilde kapatmayı da sevmem. Allah'ın verdiği akılla son noktaya kadar düşünmek isterim.

Şimdi duaya dönersek tekrar ben umumi olarak fazla olan görüşe ve yaratılıştan gelen kimi özelliklere gönderme yapıldığını düşünüyorum. Mesela bir belde de 1000 kadın 5 erkek olması ile 1000 erkek 5 kadın olması aynı şey değildir. Kadının yaratılıştan gelen bir celbetme özelliği var. Bir kadın bu nedenle 1000 insanı yada daha fazlasını günaha sokar. (Ama bu durum onu üstün yada eksik yapmaz.)Ama erkek de baştan çıkarma özelliğine sahip olabilir ama günaha sokma potansiyeli aynı değildir. Platform biraz nezih olduğu için herşeyi açık açık yazamıyorum. Yani anlaşıldığını zannediyorum. Şimdi bir beldede 2 banka olsa ve biri 10000 TL rüşvet yiyor olsa; diğeri de 1000 TL rüşvet yiyor olsa bu beldede ki bir şahıs bizim beldedeki bankalar 11000 TL rüşvet yiyor diyemez. Haksızlık eder. Çünkü ortada 10 kat daha fazla yiyen var. Bunu ayrıca belirtmek lazım. Hem fazla yiyen halkın esas malından yediği için çok can yakıyor ama diğerinin yedikleri belli olmuyor, ancak araştırıldığında ortaya çıkıyor olsa o zaman bu ikisini müsavi görmek doğru olmaz zannımca. O nedenle duada şehvetten Allah'a sığınmak gibi bir dua olsaydı belki insanlar tarafından tam olarak anlaşılamayacaktı. Yorumlar artacaktı. Burada kadın denmesi nedeniyle 10000 tl rüşvet yiyen bankaya işaret edilmiş olabilir.(OLABİLİR).

Bir de sırf cevap olsun diye değil de gerekten mantıki itirazlar yapılabilirse daha hoş olur inşallah.
 

Huseyni

Müdavim
Muhaverenin sonunda buraya geleceğimizi biliyordum. Said Nursi Hz. söylemiş duayı, sormak benim ne haddime değil mi?

Ben böyle şeylere hoş bakıyorum ama tarz mutaassıbane tavırlar çoğu insanı dinden soğutuyor. Bir insanın dinden soğumasına vesile olmayınız derim son söz olarak.

Kardeş sorularınıza cevap vermenin mutaasıblıkla ne alakası var. Herkes kendince sorunuza cevap vermeye çalışmış, neden anlamaya çalışmak yerine mutaasıplık olarak değerlendiriyorsunuz ? Soru sormuşsunuz fakat burdaki cevaplar sizi tatmin edicek diye bi kaide yok. Merak ilmin hocasıdır. Madem merakınız bu derece şiddetlidir, ömrünüzü bu konu üzerinde durarak geçirebilirsiniz. Biz anladığımızın cevabını verdik, siz de anlamadığınızı araştırmaya devam edin inşallah.
 

Müekked

Well-known member
Cennet ten Adem as.'ın çıkışında hikmetler var.Ancak meseleye bakarsanız. Şeytandan sonra ikinci rol nefsi ve eşidir. o tesbihata "Allahümme ecirna min şerrin nefsil emmareh". "şururun nufusil emmaratal firavniyye". bunlardan sonra gelmesi.. düşünmemiz gereken bir durum...

eşi bir peygamber a.s. ın bile "şer bela fitne" ile işlerinde bir anlık hataya düşmesine sebep olabiliyor...

Bu gösteriyor ki...Ekseriyetle şer bela ve fitne bayanlardan topluma yayılmakta...

mesela bela olarak..o bacaklarını açıp gezenlerin ilk bacakları cehennem ateşinde yakılacak.!

fitne olarak bir çok erkeğin bir bayan yüzünden birbirine girdiği..tartıştığı... düşman olduğu hatta cinayet işlediği...kıskanmaya sebep olduğu vs.. bilinir..

şer olarak..bir erkek kalbine öyle bir hal üzere bir bayanı koyar ki..şer kötü hallere düşürür..kalbinde Allah sevgisini koyması gerekirken fani sevgi olan bir bayanı alır...sonra başı belalara girer..ya hapis damlarına ya da meyhanelere düşer...


dinen bayan erkekden daha eksiktir. bu fıtri bir durumdur... ve bayan insanlar için çoğu zaman sınavdır... bayanları terbiye ve tahsilat yani dini yönden düzenleme görevi erkeklere aittir...
 
Üst