Tesbihat Hakkında Sual

Musekkit

Member
Söylediklerinize kaynak göstermenizi istiyorum.

Cennet ten Adem as.'ın çıkışında hikmetler var.Ancak meseleye bakarsanız. Şeytandan sonra ikinci rol nefsi ve eşidir. o tesbihata "Allahümme ecirna min şerrin nefsil emmareh". "şururun nufusil emmaratal firavniyye". bunlardan sonra gelmesi.. düşünmemiz gereken bir durum...

eşi bir peygamber a.s. ın bile "şer bela fitne" ile işlerinde bir anlık hataya düşmesine sebep olabiliyor...

Bu bir rivayet değil mi? Fettullah Gülen böyle olmadığını, eşinin teşvikiyle olmadığını söylüyordu zannedersem ki Sonsuz Nur kitabında.

dinen bayan erkekden daha eksiktir. bu fıtri bir durumdur... ve bayan insanlar için çoğu zaman sınavdır... bayanları terbiye ve tahsilat yani dini yönden düzenleme görevi erkeklere aittir...

Bayanın erkekten eksik olduğunu neye dayanarak söylüyorsunuz? Ayet, Hadis, İçtihad, hangisi?

Erkeğin kadından üstün olması iki kaynaktan gelir. Birisi Batı'dır, Rönesansa kadar kadını "insan" dahi saymamıştır. Sonra da zahiri bir insanlık vasfı verip objeleştirmiştir. Diğeri Doğu'dur, Vahhabi kafasıdır. Suud Vahhabileri kadınları ezmek için abuk sabuk şeyler uydurmuşlardır.

Eksiklik fazlalık imanda olur, onu da Allah ölçer.

Kadının erkekten daha duygusal olması, fıtraten günaha müsait olduğunu göstermez. Her ikisinin de farklı zaafiyetleri vardır.
 

faris

Well-known member
Kardeş elbette soracaksınız ve kimsede size niye sordunuz diyemez herkesin edebi ve itaati kendisinedir. Ancak sorma amaç ve gayesi önemli öncelikle sizin soruş şeklinizi tahlil eden herkes size teslimiyeti önerir. Çünkü teslimiyetsiz iman eksik kalır..

Gelelim sorunuza konu başlığında tesbihat hakkında sual demişsiniz ve mesajınızda tesbihatta geçen nisa konusundaki duayı ele almışsınız verilen cevaplara mukabilen Allah'ın cinsiyet ayrımı yaptığını adaleti ile bağdaşmadığını sorguluyorsunuz. Burada Adalet neye göre Allah'ın adaleti olmuyor? Allah kadınları şerli mi yaratmış da erkekleri mübarek kılmış? Eğer Allah cinsiyet noktasında adaletsiz olsaydı kızların diri diri gömülmesini yasaklamazdı. Velev ki yaratılan hiçbir insan günahkar veya şerli yaratılmamışdır. Kardeşler devamlı dua daki nisa duasının şerli olanlar için ve bir kadının kötü olursa tahribatının ne kadar olabileceğinden bahsetmişler. Duadaki adap bu hususda yoksa kadınların şerli yaratıldığından değildir. Bu hususun diğer yüzünden de bahsedilmiş ancak siz cımbızla sorunuza uygun olanı ele alıyorsunuz.. Bir süt bozulsa ve içilse zehirlenmeye neden olur. Ama aynı süt mayalanarak bozulsa yoğurt gibi leziz bir gıda ortaya çıkar. İşte kadınların bu yönü erkeklerden farklı olmasındaki hususu bu şekilde anlıyabiliriz.

Buradaki bu duadaki amaç ne için olduğudur ve hangi amaca hizmet ettiğidir. Siz asker olduğunuzdan bahsederek komutanlarınızın tutumlarından dolayı bu duanın size ne faydası olacağını söylemişsiniz. Bende askerim ve benimde bir nefsim var ve asker arkadaşlarımı görmekteyim çarşıya çıktıklarında ilk neler yaptığı ortada ve gazinoda televizyon saatlerinde yoğunluklu olarak neler izlendiği bilinmekte ve şimdi siz bana diyorsunuz ki bu duanın bana ne faydası olacak ?

Çalışma ortamında erkeğin zararından sizi nasıl koruyacağından bahsediyorsunuz ? Ama tesbihatın devamındaki duaları dikkate almıyorsunuz ?

Özetle kardeş ne dua da nede buradaki kardeşler bu duada kadıların kötü olduklarından bahsetmemiş eğe kötü olursa ne olabileceğinden bahsedilmiş. Meselelerden bahsedilirken meseleler birbirine karıştırılmazsa o zaman öğrenmek, öğrenmek olur...
 
Üst