Vehhabilere Reddiyye - 2

İlim-irfan

Well-known member
13-İstivâ

İstivâ, istila anlamına gelir diyen kâfir sayılmaz aksine o Müslüman ve mümindir.

Muhaddis Subki şöyle dedi:

“İstivâyı istila anlamına söyleyen kimse yasak işlemiş olmaz.”

Vahhabiler diyorlar ki:

“İstivâ’yı istila manasında açıklayan kâfirdir.”

Kitapları: (Halakatun Memnua) Husam Al Akkad, S: 26 Darussahaba Tanta


14-İstivâ

Allâh-u Teâlâ ‘’Arşa İstikrar (yerleşti) etti’’ diye vasfedilemez.

Bir şeye istikrar(Yerleşen,mekan edinen) eden, ya onun gibi, ya ondan daha büyük yada daha küçük olmalıdır.

Oysa bunların tümü Cisimlere has sıfatlardandır.Cisimleri yaratan Allah, cisimlerin sıfatlarından(bir mekanda bulunmak) beridir.

Vahhabiler diyorlar ki: “Allâh Arşa İstikrar etti.”

Kitapları: (Nazarat ve Takibat ala mafi kitap alsalafiyya) Salih Al Fozan, S:40, Dar Al Watan - Riyad


15-Kürsü

Kürsü: İhtiyaç olmaksızın Allâh-u Teâlâ’ nın yarattığı Arş altında bulunan büyük bir cisimdir.

Yüce Allâh Şöyle dedi:

ِوَسِعَ كُرْسِيُّه ُ السَّمَواتِ وَالارَض

(O’nun Kürsüsü gökleri ve yeri kaplayıp kuşatmıştır.) El-Bakarah / 255

Useymin şöyle dedi: “Kürsü Allah'in ayaklarının yeridir.”

(Tefsir Ayetu-l Kürsi) adlı kitabı sayfa 19. İbni-l Cevzi kütüphanesi.

16-Âlemin Nevi

Âlemin cinsi ve tüm fertleri Allâh tarafından yaratılmıştır.

Yüce Allâh Şöyle dedi:

الله ُ خَالِقُ كُلِّ شَىْء ٍ

“Allâh, her şeyin yaratıcısıdır.”

Ez-Zümer / 62

Filozofların söyledikleri gibi Vahhabiler de şöyle diyorlar:
” Âlem nevi ile ezelidir. Başlangıçsızlığa kadar her yaratılandan önce yaratılan vardır.”

İbni Ebi Elizz'in Şerh El Tahaviye'si (İbni Baz kitabını övmüştür) Sayfa132, Elmekte Elislami-Beyrut.

17-Peygamberin yüzü suyu hürmeti ile Tevessül etmek

Müslüman şöyle diyebilir:

“Ey Allâh'ım! Peygamber Efendimiz'in yüzü hürmetine hastamı iyileştir.”

Camiye gitme hadis-i:Ey Allâh'ım! Senden isteyenlerin hakkıyla senden istiyorum.” Ahmed ve İbni Maceh rivayet etmiştir.

Salih bin Fevzan ve Vahhabilerden olan diğerleri dediler ki:

“Peygamber'in hürmetine tevessül etmek caiz değildir.”

Kitabı: (Et-Tevhid).

Sayfa70, Riyad-Suudi Arabistan

18-Şaban'ın yarısı

(Beraat Kandili).

Şaban ayının 15. gününde oruç tutup gecesinde teheccüd namazı kılmak caizdir.

Peygamber efendimizden (sallallâh-u aleyhi ve sellem):

“Şaban'ın 'i gelirse gecesini kiyam edin gündüzünü de oruç tutun.” dediği rivayet edilmiştir. İmam İbnu Maceh

Salih bin Fevzan ve Vahhabilerden olan diğerleri dediler ki:

“Şaban ayının 15'isi namaz ve oruç ile mahsus etmek haramdır.

Kitabı: (Et-Tevhid).

Sayfa101, Riyad-Suudi Arabistan

19-Peygamber efendimizin (sallallâh-u aleyhi ve sellem) mevlüd kandilini kutlamak.



Peygamber efendimizin (sallallâh-u aleyhi ve sellem) mevlüd kandilini kutlamak amacıyla mutluluğu gösterip tatlı ve yemek dağıtmak caizdir.

İslam âlimlerin onayıyla dünyanın doğusunda ve batısında bulunan Müslümanlar (Vahhabilerin bulunduğu yerler hariç) Peygamber'in mevlüd kandilini kutlamaktadırlar.

Vahhabiler Peygamber efendimizin (sallallâh-u aleyhi ve sellem) mevlüd kandilini kutlayıp tatlı ve yemek dağıtmayı yasaklıyorlar ve bunun Yahudilere benzediğini söylüyorlar.

İbni Fevzan:(Et-Tevhid) adlı kitabı. Sayfa115-116, Riyad-Suudi Arabistan.


20-Peygamber efendimizin (sallallâh-u aleyhi ve sellem) mevlüd kandilini kutlamak

Müslüman ve Müslüman âlimler, mevlüd kandilini yaklaşık 900 yıldır kutlamaktalar. Ettenvir Fi Mevlidi El beşir Ennezir. (İbni Dihye).

Hadis, fıkıh ve tefsir âlimleri ve Müslümanların topluluğu Peygamber efendimizin (sallallâh-u aleyhi ve sellem) mevlüd kandilini kutlamak caiz olduğunu belirtmişlerdir

Vahhabilerin liderlerinden İbni Fevzen şöyle dedi:”

“Cahil Müslüman ve sapık âlimler Peygamber'in mevlüd kandilini kutluyorlar.”

İbni Baz ise şöyle dedi

“Peygamber'in mevlidini kutlamak ile Yahudilikte benzerlik vardır.”

(Et-Tevhid) adlı kitabları. Sayfa115-116, Riyad-Suudi Arabistan.

(Et-Tehziru min el bid'e) adlı kitaplarına bak. Sayfa 5.


21-İsra' ve Mi'rac, Nebevi Hicreti ve diğer mübarek geceleri kutlamak.


Bu tür olayları kutlamakta sakınca yoktur.

Bunda dine aykırı bir şey yoktur, bunu haram kılan nas yoktur. O Sünneti hasene babındandır.

Vahhabiler, Muhamed ibni Abdulvahhab'ın başlattığı Vahhabiliğin başlangıç dönemini bir hafta boyunca kutlamalarına rağmen bu tür dini münasebetleri kutlamasını haram kılıyorlar.

İbni Fevzan'a ait (Et-Tevhid) adlı kitap. Sayfa120- Riyad. Ve Bahs Usbu Eşşeyh Muhammed Bin Abdulvahhâb.


22-Müslüman

Müslümanı sebepsiz yere tekfir ermek caiz değildir

Peygamber efendimiz (sallallâh-u aleyhi ve sellem) buyurdu ki:

“Her kim kardeşini tekfir derse muhakkak ki onlardan biri böyledir.” İmam Müslim.

Vahhabiler, batıl akaitlerini inkâr eden Müslümanlara kâfir diyorlar.

Mekke müftüsü Muhammed Bin Abdullâh El- Hanbeli'ye ait Essuhubu-l Vabile adlı kitap, sayfa39.

Dar ibni Hazm-Beyrut, ve Ceberti'ye ait Acaipu-l Asar adlı kitap, sayfa7/146. onların bu görüşü naklatmiş

23-Evliya ve Salihlerin hürmetiyle Tevessül



Müslüman’ın, ''Ey Allah'ım Peygamberlerin ve evliyaların hürmetine sorunumu gider'' demesi caizdir


Bu tevessül Kur'an-a ve Peygamber efendimizin(sallallâh-u aleyhi ve sellem) sünnetine aykırı değildir.


Vahhabiler diyor ki: “Onların hürmetiyle tevessül etmek dinden çıkarır, ebediyen cehennem ateşinde kalmayı gerekli kılar.”

Ebi Bekir El Cezairi'ye ait (Akditu-l Mümin) adlı kitap, sayfa144.

24-Vahhabilik

Hak ehli, Vahhabilerin bozuk inancından ve batıl fetvalarından sakındırıyorlar.

Onlara reddiye olarak 100'den fazla kitap telif edilmiştir.


25-Vahhabilik

Misbah Bin Ahmed Şabaklo El Beyruti'nin Vahhabilerin skandallarına cevaben bir kitap yazmıştır.
Kitabın adı '' Eddelil Kefi Firred Alla Elvahhabi''


DEVAMI VAR


 
Üst