Normal
Cevap: Yirmi Sekizinci Lem'a - Sayfa 456İşte, havanın bu hasiyetine binâendir ki, mevcudât-ı havâiye olan hurûfât, kudsiyet kesb ettikçe, yani, âhizelik vaziyetini aldıkça, yani, Kur’ân hurûfâtı olduğundan âhizelik vaziyetini aldığı ve düğmeler hükmüne geçtiği ve sûrelerin başlarındaki hurûfat daha ziyade o münâsebât-ı hafiyenin uçlarının merkezî ukdeleri, düğümleri ve hassas düğmeleri hükmünde olduğundan, vücud-u havâîleri bu hâsiyete mâlik olduğu gibi, vücud-u zihnîleri dahi, hattâ vücud-u nakşiyeleri de bu hâsiyetten hassaları ve hisseleri var. Demek o harflerin okumasıyla ve yazmasıyla, maddî ilâç gibi şifâ ve başka maksatlar hâsıl olabilir.Said NursîSaid Nursî: (bk. bilgiler – Bediüzzaman Said Nursî)binâen: dayanarakhassa: temel özellikhassas: duyarlıhurûfât: harflerhâsiyet: özellikhâsıl olmak: meydana gelmekkesb etmek: kazanmak kudsiyet: kusur ve noksandan uzak oluş, kutsallık maksat: amaç, gaye mevcudât-ı havâiye: havadan meydana gelen varlıklar mâlik: sahip münâsebât-ı hafiye: gizli bağlantılar ukde: düğümvaziyet: durum, hâlvücud-u havâî: ses dalgası gibi havada bulunan varlık vücud-u nakşiye: yazı gibi nakış şeklindeki varlık vücud-u zihnî: mânâ gibi zihinde bulunan varlık ziyade: çok, fazlaâhizelik: alıcılık<TBODY></TBODY>
Cevap: Yirmi Sekizinci Lem'a - Sayfa 456
İşte, havanın bu hasiyetine binâendir ki, mevcudât-ı havâiye olan hurûfât, kudsiyet kesb ettikçe, yani, âhizelik vaziyetini aldıkça, yani, Kur’ân hurûfâtı olduğundan âhizelik vaziyetini aldığı ve düğmeler hükmüne geçtiği ve sûrelerin başlarındaki hurûfat daha ziyade o münâsebât-ı hafiyenin uçlarının merkezî ukdeleri, düğümleri ve hassas düğmeleri hükmünde olduğundan, vücud-u havâîleri bu hâsiyete mâlik olduğu gibi, vücud-u zihnîleri dahi, hattâ vücud-u nakşiyeleri de bu hâsiyetten hassaları ve hisseleri var. Demek o harflerin okumasıyla ve yazmasıyla, maddî ilâç gibi şifâ ve başka maksatlar hâsıl olabilir.
Said Nursî
<TBODY></TBODY>