Bu dediklerinizi dinleyerek insanlar yeterince soğumuşlar zaten ibadetten. Nafile ibadetlerin gizli yapılması tavsiye edilmiştir, amenna. Açıktan yapılmasının yasak olduğuna deliliniz nedir ? Riya tehlikesi vardır, doğrudur, fakat burdaki insanların riyadan dolayı yaptığını ispatlayabilir misiniz ? Müslüman hüsnü zanla mükelleftir. Teşvik amaçlı, bu tür ibadetlerin açıktan yapılması, insanların ibadetlerden soğuduğu böyle bir zamanda gayet normaldir.
Aşağıdaki alıntı da Şualar adlı eserdendir.
Aziz kardeşlerim,
Bu gece evrad ile meşgul olurken nöbetçiler ve başkalar işitiyorlardı. Kalbime geldi ki: “Acaba bu izhar, sevabını noksan etmiyor mu?” diye telâş ettim. Hüccetü’l-İslâm İmam-ı Gazâli’nin meşhur bir sözü hatıra geldi. O demiş: “Bazan izhar, çok defa ihfâdan daha ziyade efdal olur.” Yani âşikâre yapmakta başkalar, ya istifade veya taklit etmek veya gafletten uyanmak veya dalâlette ve sefahette muannid ise, karşısında şeâir-i İslâmiye nev’inde izhar etmek, izzet-i diniyeyi göstermek gibi çok cihetle, hususan bu zamanda ve ihlâs dersini tam alanlarda değil riya, belki gizliden tasannu karışmamak şartıyla çok ziyade sevaplı olabilir diye bir teselli buldum.