Huseyni
Müdavim
Cevap: Risalelerde "bunlar bana yazdırıldı", "kalbime ihtar edildi" gibi if
.................
Soru: Hz. Peygamber (a.s.m)'in cifir, ebced hesabı ve tevafuk gibi şeylerden hüküm çıkardığı varid olmadığına göre, böyle bir metodu kullanmak caiz midir? Ve bu sünnete aykırı değil midir?
Cevap: Kur'an'ın, had ve hesaba gelmez mânaları, işaretleri, tefsirleri söz konusudur. Halbuki bunların hepsinin, Hz. Peygamber (a.s.m) tarafından ifade edildiğini kimse gösteremez.
Devamında da bu ifadeler mevcut. Ve yazının tamamında yeterli derecede açıklanmış. Söylemek istediğim bizzat aşikar bi şekilde hasıl oldu. Selam ve dua ile.
Şüphesiz bu hakikatler, yine de o kudsî kaynağın malıdır. İlm-i huruf değil; bilâkis, çok zâhir ( Bâtinîliğin zıddı) ve bir aritmetik tablo içerisinde yer alan ebced hesabı ve gözle görünen tevafukları Kur'an'daki bazı işaret ve nüktelerinin anlaşılması için bir vesîle yapılması işaretlerinden istifade edilmesi, elbette Hz. Pegamber (a.s.m)'in sünnetine aykırılığı sözkonusu olamaz.(30) Milyonlarca tefsirdeki milyonlarca farklı yorumların varlığı, bu gerçeğin açık bir delilidir.
Sen daha fazla alimsin ve onu yorumlayarak bu sonuca vardın öyle mi ? Orda bulamazsın çünkü böyle bi ifade. Orjinal nüshalarda da bulamazsın. Sadeleştirme olmayan hayrat neşriyat, envar, rnk, sözler, yeniasya yayınlarında da bulamazsın. Çünkü bunlar senin anlamak istediklerin.
Külliyat sadece bu zannettiğin yerlerden ibaret değil, adı üzerinde külliyat. Sözler var, Şualar var, Lem'alar, Mesnevi-i Nuriye, Mektubat, Tarihce-i Hayat, Asay-ı Musa, İşaratü'l İcaz, Muhakemat vs. Sen tabiri caizse koca denizi görememiş bir damlada boğulmuşsun.
Bektaşiye sormuşlar; neden namaz kılmıyorsun ? Demiş; ayette namaza yaklaşmayın diyor... O zaman ayetin devamını da oku demişler... Bu kez de demiş ki; ben hafız değilim. Ayetin devamında da "Sarhoş iken ne söylediğinizi bilinceye kadar " ifadesi vardır.
Ne demek istediğimiz anlaşılmıştır sanırım.
.................
Soru: Hz. Peygamber (a.s.m)'in cifir, ebced hesabı ve tevafuk gibi şeylerden hüküm çıkardığı varid olmadığına göre, böyle bir metodu kullanmak caiz midir? Ve bu sünnete aykırı değil midir?
Cevap: Kur'an'ın, had ve hesaba gelmez mânaları, işaretleri, tefsirleri söz konusudur. Halbuki bunların hepsinin, Hz. Peygamber (a.s.m) tarafından ifade edildiğini kimse gösteremez...
Bu kadarı benim için kafi geldi, bu açıklama bile ziyedesiyle beni memnun ve mutlu etti, teşekkür ederim Allah razı olsun.
Olay işte bu idi 6 sayfa tartışmanın ne manası vardıki arkadaşlar.
Başka sorum yok sayın yargıç
Soru: Hz. Peygamber (a.s.m)'in cifir, ebced hesabı ve tevafuk gibi şeylerden hüküm çıkardığı varid olmadığına göre, böyle bir metodu kullanmak caiz midir? Ve bu sünnete aykırı değil midir?
Cevap: Kur'an'ın, had ve hesaba gelmez mânaları, işaretleri, tefsirleri söz konusudur. Halbuki bunların hepsinin, Hz. Peygamber (a.s.m) tarafından ifade edildiğini kimse gösteremez.
Devamında da bu ifadeler mevcut. Ve yazının tamamında yeterli derecede açıklanmış. Söylemek istediğim bizzat aşikar bi şekilde hasıl oldu. Selam ve dua ile.
Şüphesiz bu hakikatler, yine de o kudsî kaynağın malıdır. İlm-i huruf değil; bilâkis, çok zâhir ( Bâtinîliğin zıddı) ve bir aritmetik tablo içerisinde yer alan ebced hesabı ve gözle görünen tevafukları Kur'an'daki bazı işaret ve nüktelerinin anlaşılması için bir vesîle yapılması işaretlerinden istifade edilmesi, elbette Hz. Pegamber (a.s.m)'in sünnetine aykırılığı sözkonusu olamaz.(30) Milyonlarca tefsirdeki milyonlarca farklı yorumların varlığı, bu gerçeğin açık bir delilidir.