Hazret-i eyyüb aleyhisselam, münacatında,istirahat-i nefs için dua etmemiş. Belki zikr-i lisani ve tefekkür-ü kalbiye mani olduğu zaman, ubudiyet için şifa talep eylemiş. Biz o münacat ile-birinci maksadımız- günahlardan gelen manevi, ruhi yaralarımızın şifasını niyet etmeliyiz.Maddi hastalıklar için, ubudiyete mani olduğu zaman iltica edebiliriz.Fakat muterizane, müşteyikane bir surette değil, belki mutezellilane ve istimdatkarane iltica edilmeli.Madem Onun Rububiyetine razıyız, o Rububiyeti noktasında verdiği şeye rıza lazım.Kaza ve kaderine itirazı işmam eder bir tarzda Ah, Of edip şekva etmek, bir nevi kaderi tenkittir.Rahimiyetini ittihamdır.Kaderi tenkit eden, başını örse vurur, kırar.Rahmeti ittiham eden, rahmetten mahrum kalır.Kırılmış el ile intikam almak için o eli istimal etmek, nasıl kırılmasını tezyid ediyor,öyle de, musibete giriftar olan adam, itirazkarane şekva ve merakla onu karşılamak, musibeti ikileştiriyor.